Sälja saker, är det verkligen värt?

Sv: Sälja saker, är det verkligen värt?

Jag var med om för någon vecka sen med om att en skickade ett mejl på en sadel som jag hadde ute på annons för 3500 kr. I mejlet stod det "bjuder 2500 kr och kan komma och hämta den i helgen (detta var en torsdag) jag skriver att jag antar budet och att hon kan smsa för vägbeskrivning- hon hör aldrig av sig :meh: jag sitter hemma å väntar hela helgen innan jag inser att hon typ bara mejlade för skojs skull.. andra som mejlade på sadeln skrev jag till att den antagligen är såld men jag skulle höra av mig efter helgen om den va kvar- dom hör inte heller av sig :mad:

Var det möjligen på hästnet ? Antagligen har inte dina svar kommit fram till deras inbox utan hamnat i skräpposten som de flesta inte kollar (eller tom inte kan kolla om de kollar mailen via telefonen). Har haft problem med samma sak så snart jag uppmanade redan i annonsen att kolla skräppostmappen eller ringa om de inte fick svar. Sålde jag sadeln direkt. Där är något tokigt med filterna för vad som skall hamna i skräpposten eller inte. Nästan allt från hästnet verkar göra det även fortsatt konversation.
 
Sv: Sälja saker, är det verkligen värt?

Det enda jag orkat sälja är saker som är värda rätt mycket. Annars skänker jag bort. Även om totalsumman för flera såna prylar kan bli rätt mycket.

Nu har jag tagit bort min gamla ponny och har saker som är för små för hästen jag har och antagligen för ev framtida hästar. Jag gav bort schabrak och lindor till en tjej i stallet. Trots att det var rätt fina Eskadron-saker. Jag orkar inte hålla på.
Något nytt regntäcke från Horsewear har jag sålt till en stallgranne. Sadeln, Amerigo, ska jag sälja. Den tänkte jag först kolla med kontakter om. Vill ingen sån ha den får jag göra annat. Har inte bestämt om jag ska skicka den till någon som säljer åt mig och tar betalt eller om jag själv ska orka. Det lutar åt det första.
 
Sv: Sälja saker, är det verkligen värt?

När jag har saker som jag inte har nytta av, brukar jag kolla med mina bekanta om någon vill ha dem.
Har på det sättet blivit kvitt ett par ordentliga vinterstövlar i barnstorlek, ett par ridbyxor i barnstorlek (nya vita helskodda) som jag fick 200kr för när köparen fick bestämma priset, oanvända stora bett (har en kompis som har shire-hästar), sadelgjordar, tyglar i för mig fel storlek, och så vidare.
Fyndade på en auktion för ett tag sedan och det var konstigt sammansatta "paket" så jag fick en del grejer som jag inte hade nytta av.

Har gett bort en loksele och en bröstsele, båda begagnade och lokselen i slitet bruksskick.

Att sälja känns för krångligt för mig.

Har å andra sidan fått en hel del användbara saker av kompisar genom åren: westernpaddar, hästtäcken som är knappt använda och liknande.
 
Sv: Sälja saker, är det verkligen värt?

Tycker byten/gåvor lönar sig i längden, dyker ju upp grejer och tjänster sim man har igen i framtiden :)
 
Sv: Sälja saker, är det verkligen värt?

Var det möjligen på hästnet ? Antagligen har inte dina svar kommit fram till deras inbox utan hamnat i skräpposten som de flesta inte kollar (eller tom inte kan kolla om de kollar mailen via telefonen). Har haft problem med samma sak så snart jag uppmanade redan i annonsen att kolla skräppostmappen eller ringa om de inte fick svar. Sålde jag sadeln direkt. Där är något tokigt med filterna för vad som skall hamna i skräpposten eller inte. Nästan allt från hästnet verkar göra det även fortsatt konversation.

Tack för ditt svar! :D Det var på hästnet och det har hänt flera gånger med andra saker, även annonser som jag mejlat på och inte fått svar :meh:
 
Sv: Sälja saker, är det verkligen värt?

Var det möjligen på hästnet ? Antagligen har inte dina svar kommit fram till deras inbox utan hamnat i skräpposten som de flesta inte kollar (eller tom inte kan kolla om de kollar mailen via telefonen). Har haft problem med samma sak så snart jag uppmanade redan i annonsen att kolla skräppostmappen eller ringa om de inte fick svar. Sålde jag sadeln direkt. Där är något tokigt med filterna för vad som skall hamna i skräpposten eller inte. Nästan allt från hästnet verkar göra det även fortsatt konversation.

Det stämmer, det har hänt mig också, flera ggr.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp