Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med!! Finns det någon som rider dressyr i en bomlös tex Torsion eller Freeform och tycker att det funkar bra?
Jag hamnade ½ mil från hästen... Väldigt bekväma att skritta i skogen med dock...men det gör jag lika gärna barbacka..
jo ja tycker att det funkar bra! man kommer ju lite högre men ändå känner man häsens muskulatur röra sig under. iofs kommer man väll inte djupare än i en vanlig allround i sätet men har man balansen så är den himmelriket tycker jag
Vore kul att veta vad ni rider och tränar i för sadlar Om ni har en sadel till hästen eller om ni har fler,tex byter vid skolridning och vid uteritt tex?
Förklara gärna hur ni gör och varför
Jag tyckte att Torsion var alltför bred att sitta i. Höfterna sade "no, no".. Tyvärr - för den hade nog varit ett ok val för hästen.
har en Luso från Gomez equestre[/B]. helt undebar! har hjälpt mig väldigt mycket med sitsen som var ren katastrof efter en längre tid i hoppsadel Passar nog inte alla kan jag tro eftersom den sätter dig i en väldigt "fast position". Har dock aldrig upplevt att den känts instängd. Har samma sadel oavsett vad jag gör, rider i skogen 90 % av tiden eftersom jag varken har transport eller ridbana. Sköter dressyren inblandat i resten så att säga.
en halvtaskig bild på både häst och sadel Har stiglädrena under kåpan numer. krusidullerna är guldfärgade.