Sadlar!! Nu har vi köpt..

J

jojjo_blondin

Nu har vi köpt två sadlar.
En Wintec Pro hopp och Kieffer Master (dressyr) blev det.
Kieffern var bom ett och wintecen var normal bom..
Kieffern känns verkligen som den passar, men wintecen är jag inte lika säker på..

Har en väldigt sadelkunnig vän som ska se över det. Kieffern är jag sååå säker på (eller vill iallafall :p :p ) så den tror jag hon "godkänner". Men wintecen tror jag hon kommer "underkänna". - en anledning är väl att hon inte tycker om syntetsadlar...

Så, jag vill absolut ha en kieffer dress sadel, det håller jag fast vid, men om hon inte tycker wintecen passar, vad ska man göra då?
Skulle gärna ha en Kieffer hopp, men en ny ? :crazy: Vad ligger priset på Kieffer Donau.? Vad jag kunde se fanns det inte spec. mkt begagnade Kieffer sadlar..
Får se om detta passar nu, skulle vara så SKÖNT om sadelletandet var slut nu..

Sv: Sadlar!! Nu har vi köpt..

Kul! :bump: Hoppas verkligen det löser sig för dig nu! :bow: Sjävl har mina sadelproblem bara börjat :crazy: :cry: Du måste berätta hur Mastern är att rida i. Är lite sugen på en sån.... :d

Tror att Donau ligger ung runt 11000.- nypris....Har en sån. Den är kalas med sina stora stöd (fast jag hade behövt en mindre sadelkåpa till mina pluttben :o ) men kanske något hård i sitsen.

En fråga....hur i hela friden har du råd med TVÅ (!!!) nya sadlar???? :eek: :o Själv har jag inte ens råd med EN! Nu ska ju hoppsadeln breddas så där försvinner de sista av mina sadelpengar = no dressyrsadel. :cry:

//Alice

Senast ändrad:
Sv: Sadlar!! Nu har vi köpt..

Okej.. joo jag kände också det med sitsen när jag satt i den. Men det kan jag nog leva med sålänge sadeln är bra för henne..
Visst ska jag berätta hur mastern är, hoppas innerligt att den ska bli "godkänd".
Kieffer ligger så bra på min häst, som ett smäck (rätt smal, lång rak rygg) .
Wintecen kostade ju bara 7000 kr, så det blir ju lite mer pengar.
Får se vad som händer! Vill gärna ha wintecen, men om det inte passar tar vi nog ut sadelutprovare från en annan butik :).
Mvh Janna

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 686
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 598
Senast: Equilina
·
Utrustning Hej! Har haft min d-ponny arab i några månader nu, och börjar funder på om sadeln vi fick med verkligen passar .. Det är en wintec...
Svar
15
· Visningar
9 770
Senast: mahlmt
·
Utrustning Har ett stort problem som jag inte ser lösning på :confused: Har nu åkt skyttetrafik till min butik för att prova sadlar. Här om dagen...
Svar
11
· Visningar
3 325
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka