Sadelväskor?

C

CeciliaW

Jag tänkte höra efter vilka bukefalister som har sadelväskor? Vilken typ av väskor har ni, och vart har ni köpt dem?

Såg att h**ks har dessa väskor för 198:- :
390294.jpg

Nån som har den, eller någon annan under 500:- ? Vore intressant att höra om era erfarenheter!

Sv: Sadelväskor?

Jag rider med sadelväskor ibland, mestadels sommartid i skogen. Man blir ju så törstig när man är på långtur!

Jag har en ännu enklare modell än på bilden, tror inte jag gav mer än 79 kr för mina svarta nylonväskor. Enkla & praktiska, och som sagt fungerar de bra! Drömmen är ju naturligtvis riktiga väskor i läder, men jag har annat före på min önskelista :smirk:

Glömde skriva att jag köpte dom på börjes tror jag.

nope de ovan e inte i nylon de e i läder(har klämt på dom) de i nylon(har såna själv) kosta typ 80 och de har satt fel bild helt enkelt.

nån som har boetts sadelväska??? eller nån annan ni kan rekomendera?

tar upp denna tråden igen eftersom de skulle va intressant om fler svarade.

*lånar*

Ni som rider med sadelväskor, har ni dem till westernsadlar eller är det nån som rider med vanlig klassisk sadel och har sadelväska?

Rider själv i dressyrsadel och skulle vilja ha möjligheten att ha med vatten utan att behöva kånka på en ryggsäck.

Hej!

Jag har de i nylon från börjes, typ 75 spänn tro jag att vi betalade, funkar som slit och släng, rymmer ju några flaskor vatten/dricka :d
och ev. lite godis....:d

glömde skriva att jag kan ha den på både min torsion och min westernsadel...:banana:

japp har de svarta från börjes med jättebra endå för så billigt pris och de passar min torson då me. super.

men ja e ute efter framväskor några som inte är så stora nån som vet förutom de från boett?

89 pers har glott och 4 av dom har sadelväskor???? konstigt hade vatt roligt att disskutera det nu såhär i långritts tider.

haha jasså vadårå? finns de inga snygga o köpa då? va har de personerna sina vattenflaskor/packning i då?

Jag tycker iallafall dom är fula :angel: . Men jag brukar inte ha med mig vatten när jag rider, känns lite klumpigt måste jag säga.

ja exakt är i samma sits som du alltså men ja tycker de väskorna från torsion verkar så stora o framväskan lixom hur högt ska man igentligen behöva hålla händerna för att kunna kommer över väskan när man håller i tyglarna lixom ja tycker redan nu "hornet" är lite ivägen men har vant mig.

men min häst har så kort hals och är så liten så ja måste ha handen lite lägre på honom än normalt så ja...
typsikt annars hade ja nog köpt dom men som sagt 750kr är lite väl o ta i tycker ja...

Nej , min häst skulle nog inte uppskatta en långritt i sånt varmt väder!

Min medryttare har köpt väskan från hööks, jag har ej anvnänt den men hon såger det funkar bra. Har en vanlig allround sadel.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
389
Senast: Cattis_E
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka