M
MakeMyDay
Igår kväll när jag kom tbx till stallet efter att varit på hoppträning kände jag som vanligt igenom min häst och linimenterade henne. När jag kom till ryggen o skulle lägga liniment där så känner jag ett par bulor, 2 st stora som ärtor! På vänster sida, strax under ryggraden.
Är det sadeln som legat o tryckt????!!
Riktigt illa för sadel är splitter ny, inte ens en vecka gammal. Och är utprovad efter henne, väntade i 4månader på att den skulle komma!
Jag får väl ta o ringa leverantören idag o be han komma ut o lösa problemet. Men f*n va störigt när man går o betalar dyra pengar oxå blir det såhär.
Har ni varit med om nåt liknande? Dessa ärtformade bulor måste ju komma från trycket av sadeln, där har aldrig varit några sådana tidigare.
Vad ska jag göra med hennes rygg nu?
Linimenta den o ge massage?
Inte rida tills bulorna e borta?
Rida med padd?
Hur hanterar man detta?
Tacksam för alla svar.
Är det sadeln som legat o tryckt????!!
Riktigt illa för sadel är splitter ny, inte ens en vecka gammal. Och är utprovad efter henne, väntade i 4månader på att den skulle komma!
Jag får väl ta o ringa leverantören idag o be han komma ut o lösa problemet. Men f*n va störigt när man går o betalar dyra pengar oxå blir det såhär.
Har ni varit med om nåt liknande? Dessa ärtformade bulor måste ju komma från trycket av sadeln, där har aldrig varit några sådana tidigare.
Vad ska jag göra med hennes rygg nu?
Linimenta den o ge massage?
Inte rida tills bulorna e borta?
Rida med padd?
Hur hanterar man detta?
Tacksam för alla svar.