Sv: Sadeltråden - vad har ni för sadlar till era islandshästar?
Roman är UNDERBAR, dock alldeles för svängd för min dam och grät blod när hon inte kunde ha den.
Du sitter där du sitter men kan ändå om du vill tölta ochkänna dig fri i sadeln.
Nackdelen är lädret som ska va så fint men i mitt tycke för känsligt och för tunnt.
Kommer bli monsterstav av lädrena om man har de på utsidan och med årena lär lädret nötas ner helt och bli bladtunnt längst ner vid stiglädret.
Jag råkade komma åt med en nagel och gjorde världens reva i sadeln
Mjukt i all ära men tycker en sadel ska ha ett "hårdare" läder för att just kunna råda lite slag utan att de blir revor.
Min globus gloi de lädret älskade jag mjukt men ändå så pass hårt att den tålde en del slag utan att de vart revor.
Jag har gett upp bomsadelvärlden och till våren skall jag prova ut en hopp och en dressyrsadel av märket maxflex... sök på googgle så finner du all info om dom.
Perfekt för våra isisar och de är inte helt bomlösa utan har en plastbom som dock är flexibel och fördelar trycket superbra över hästryggen.
Bra pris ca 13500 om man ska ha lyxutgåvan.. vilket man vill ha
Skulle man inte säga att det är en bomlös skulle ingen tro att det är de ser mer ut som en vanlig sadel än star-trekken