sadeltips?

jos

Trådstartare
skrev i forumet på helgon.net för ett par dagar sen men där tyckte folk att jag var en idiot. så jag provar här istället.

jag har en c-ponny, 135 cm hög, welsh-arab-fullblod-osv-korsning, ganska smäcker.
har tänkt skaffa mig en westernsadel till honom, men jag vill gärna ha tips på vilken storlek han kan tänkas behöva.

kan även tillägga att jag absolut inte tänker köpa en sadel utan att prova den, utan jag vill bara ha lite tips på vad jag kan leta efter... någon här borde ju ha erfarenhet av detta.
tack?

Sv: sadeltips?

Jag rekomenderar ALLA som ska köpa sadel att åka till en sadel provare, dom flästa butiker som säljer w sadlar har fått utbildning hos sina grosister...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Vår ponny är relativt ny hos oss och börjar skaffa sig en del olater. Som att han inte vill låta sig ledas. Leda in och ut från hagen...
2
Svar
33
· Visningar
3 563
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka