Sadeltips?

Bild på Passier Marcus Ehning, kan den vara bred nog tror du?

DSC_0111.JPG

Bild på Passier Marcus Ehning, kan den vara bred nog tror du?

DSC_0111.JPG

Väldigt svårt att säga utifrån en bild. Den ser ungefär ut som Lippon jag provade tycker jag, kanske något bättre. Problemet är att min hästs manke inte är hög nog att sticka upp i framvalvet ordentligt. Den slutar liksom i höjd med bossorna... Samtidigt kan han inte ha en vidare sadel eftersom vinkeln då blir helt fel och sadeln tippar framlänges.

Clic är mer svängd tycker jag. Esperanza är rak. Jag tycker dom är korta! 17" på min c-ponny var inga som helst problem, hade kunnat ha en 17,5" också om jag hade behövt det.

Så där ja, ny sadel beställd! En Lippo Allegria blev det. Håller nu tummarna för att detta blir bra även när jag kommer upp på ryggen på honom. :D

Tack för alla tips på vägen i mitt sadelletande!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård