Ronja Karlsson
Trådstartare
Hejsan jag har ett liten fundering jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte varit några problem men nu det senaste efter att hästen tappt kanske 100 kg i vikt och har stått still så passar sadeln inte längre optimalt den visar tydliga tecken på att vara frö vid som tex att glida runt på ryggen och lyfter något baktanken från början var att hon skulle byta fett mot muskler successivt men istället så tappade hon både muskler och fett på samma gång så det säger ju sig självt att en sadel som passar på en smällfet ponny efter sommarbete inte passar på en numera ganska selektiv i maten men min tanke är att hon ska få ha en padd tills musklerna finns där men nu till min fundering jag har lånat och ridit med en fårskinns padd men när hon blev lite busig och glad så började sadeln att glida trots padden vi höll nästan på att gå omkull just pga att sadeln inte låg still och jag inte kunde hjälpa till att balansera upp henne i en sväng så vad tror ni ska man ha en fårskinns padd eller en memory foam padd eller vad skulle kunna vara lösningen på detta problem?Alla åsikter är välkommna respektera dock att detta är en hyrponny vi redan bytt sadel till en gång och att ägarna inte är villiga att hjälpa till med en ny kanske bättre passande utan padd sadel