Sadelstorlekar

CarEr

Trådstartare
Är lite fundersam, var det inte så att storleken på sadeln innan kunde läsas på en lapp i sadeln? Har försökt mäta den sadel som hästen jag är medryttare på har nu, har inte köpt sadeln själv, det har en annan medryttare gjort men hur katten mäter man!! Känner för att idiotförklara mig själv just nu! Hästen behöver en ny sadel då den gamla sadeln INTE sitter bra. Den jag använder nu är acceptabel men inte helt OK.

Sv: Sadelstorlekar

Ta ut en sadelutprovare ev sadelmakare (du kanske ar en kompis som är bra på sadelinpassning?) så kan h*n kolla vilken storlek hästen och du kan ha samt vilken bomvidd som behövs.

Lycka till!

Sv: Sadelstorlekar

Jo det var vad jag trodde tills jag letat mig blå utan att hitta ngt :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
394
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka