• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wilma1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 631
Sv: Sadelpad?

Tycker man ska promenera hästen, framförallt om du har en sadel som kanske inte ligger så himla bra. Låt hästen ta det lugnt tills svullnaden gått ned, sätt sedan igång hästen lugnt med mycket skritt i början och korta intervaller med trav efter ett tag, sen öka gradvis.

Som du sa så var nog den ena sadeln för svängd,

32553430.jpg

32553432.jpg

Ursäkta för dåliga bilder men ljuset i stallet var inte de bästa och unga damen ville inte riktigt stå stilla :)

Detta är endast den ena sadeln då den andra sadeln (som jag tror och hoppas passar bättre) hänger inlåst i sadelkammaren så kom tyvärr inte åt den.

Japp, den är för svängd, den ligger för långt fram vilket gör att den ligger i bakvikt och eventuellt lite smal.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 145
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 311
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka