Sv: Sadellistan 2.0
kollat på vega cc men den ska inte vara så rak och tydligen mindre i bomvidd än den crown jag har hemma....så fick jag sagt till mig. Sen childeric har jag ingen erfarenhet av, tror inte dom ligger bra på rak och kort rygg.Men vet inte säkert.
Är ju hemskt att det ska skilja så från sadel till sadel på samma märke och bom??
Både Albion och Crown är lite luriga, inte säkert att bomvidderna är lika på två likadana sadlar...
Min häst är ca 112 grader, går inte enbart att gå på grader men man får iaf en fingervisning. Han går med en Crown vidd 32 som passar perfekt, men en annan 32 jag hade hem var för vid...
En av de stora begagnatförsäljarna har inne en Vega cc +3,5, har du provat någon sådan? De är väldigt vida. Samt en vid Childeric som också såg rejält bred ut.
kollat på vega cc men den ska inte vara så rak och tydligen mindre i bomvidd än den crown jag har hemma....så fick jag sagt till mig. Sen childeric har jag ingen erfarenhet av, tror inte dom ligger bra på rak och kort rygg.Men vet inte säkert.
Är ju hemskt att det ska skilja så från sadel till sadel på samma märke och bom??