Glimfeather
Trådstartare
Min häst är irriterad på någonting, jag har plockat bort bettet, det hjälper inget, så nu misstänker jag att det är sadeln hon inte gillar. Den ligger bra, men något nära manken kanske. Sadeln jag har nu är en Jackson santa cruz, alround. Det är ju ett ganska billigt märke och ska jag nu byta så får jag ju sälja den här (räknar med att få minst 5000 för den). Kan man hitta begagnade bra sadlar för det priset? Är det någon idé att köpa en i syntet? Är det bra sadlar? Ska man köpa en ny i syntet eller en begagnad i läder? Jag gillar inte riktigt tanken på begagnat iom att den redan har satt sig efter en annan häst coh så måste jag stoppa om osv. *Ska man ta hem några syntet från hööks och prova? Ta ut sadelutprovare samtidigt så h*n får avgöra om de ligger bra? Eller provar bara såna ut egna sadlar (då stiger ju priset till det dubbla mot vad jag kan betala, vet ingen utprovare som provar sadlar för mindre än 10 000). Vill ju ha en rinktig som provar ut sadeln så det blir rätt den här gången. Nu börjar hästen bli lite rund, går på bete, ska man vänta till hösten eftersom hon lär ändra sig då? jag är ganska säker på att det är sadeln hon inte gillar nu. Den låg bra när jag köpte den, men sen ffick hon vila och tappade massa muskler, sedan blev hon väldigt smal, men nu har hon börjar lägga muskler igen, men sadeln ligger ändå inte bra. Hur bör man sälja sin gamla sagel? Privat eller till en affär?
Kan lägga till att hästen är ett fullblod med hög manke...
Kan lägga till att hästen är ett fullblod med hög manke...
Senast ändrad: