Miljon
Trådstartare
Jag behöver tips på en vettig sadelgjord, som helst inte kostar skjortan. Det gör mig ingenting om den är från de billigare kedjorna eller något budgetmärke, så länge det är vettig kvalitet och uppfyller mina andra önskemål. Sadelgjorden jag har nu kostade runt 900, och jag är väl egentligen inte sugen på att lägga så värst mycket mer än så på en ny gjord heller, men vet att utbudet är väldigt begränsat då så något högre pris är även det tänkbart.
Så det jag är ute efter är:
* Resår på båda sidor
* Mörkbrun
* Ska finnas i storlek 100, eller möjligen att 105 kan fungera. Men måste finnas kortare än 110 som många verkar ha som kortast.
* Mjuk och smidig (skavkänslig ponny)
* Gärna magplatta eller iallafall bredare mittdel, men inget absolut måste
* Om den är "anatomiskt formad" får de smalaste delarna absolut inte vara för smala. Hellre att den är jämnbred.
Har ni några förslag? Jag har tittat lite drömmande på en fårskinnsfodrad Carbon Air med magplatta, men den kostar 3600 vilket är helt uteslutet och verkar dessutom inte finnas tillräckligt kort. Nu har jag en från Hööks, tror den är från JH Collection, och den är både jag och ponny nöjda med men den finns inte i kortare än 110 den heller
Så det jag är ute efter är:
* Resår på båda sidor
* Mörkbrun
* Ska finnas i storlek 100, eller möjligen att 105 kan fungera. Men måste finnas kortare än 110 som många verkar ha som kortast.
* Mjuk och smidig (skavkänslig ponny)
* Gärna magplatta eller iallafall bredare mittdel, men inget absolut måste
* Om den är "anatomiskt formad" får de smalaste delarna absolut inte vara för smala. Hellre att den är jämnbred.
Har ni några förslag? Jag har tittat lite drömmande på en fårskinnsfodrad Carbon Air med magplatta, men den kostar 3600 vilket är helt uteslutet och verkar dessutom inte finnas tillräckligt kort. Nu har jag en från Hööks, tror den är från JH Collection, och den är både jag och ponny nöjda med men den finns inte i kortare än 110 den heller