Sadelfundering

Zalandra

Trådstartare
Vilken sadel tycker ni ser ut att ligga bäst?
Jag har den längst ner i dagsläget men tycker inte jag sitter bra i den. Prövade den längst upp till vänster och upplevde mycket bättre sits och bättre bogfrihet för hästen.
Den längst upp till höger (bruna) sätt jag också bättre men kändes inte lika bra som den till vänster. Det är samma märke som min nuvarande men annan modell samt att den jag prövade är 17,5" istället för 17" som jag har idag.
20200509_202738.webp

Bäst är ju att ta hjälp av en duktig sadelutprovare såklart. Jag tycker samtliga ser för långa ut för hästen, bäst av dessa ser ändå den bruna ut då den verkar lagom vid, de andra två ser ut att ligga i bakvikt tycker jag utifrån dessa bilder.

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur