Sadelfrågor

Fiorano

Trådstartare
Är en Dominus och en Stübben Scandica ungefär lika böjda i bommen? Vilka är annars skillnaderna mellan dessa sadlar?

Hur ny måste en prestigesadel vara för att man ska kunna ändra bomstorleken på dom?

Mycket tacksam för svar!!

Sv: Sadelfrågor

Vet inte när Prestige fick ändringsbara bommar, men det är bara att maila dom eller en ÅF och fråga. Men det har funnits ett bra tag iaf..
Dominus och Scandica DL är ungefär lika böjda i bommen ja, men dom är böjda på olika ställen och har ändå lite skillnader i passformen, så funderar du på en sån så prova den först. Scandica CS är lite annorlunda och är rakare än DL.

Sv: Sadelfrågor

Nejdå ;) Däremot så jobbar jag sjukt mycket just nu :crazy: Så har inte riktigt tid att hjälpa alla med sadelfrågor så mycket som förut... Men bara jag är inne på Buke så svarar jag förr eller senare ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 783
Senast: morgaine
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI