Sadelaffärer

M

maximilia

Jag letar lite efter en begagnad westernsadel. Nån som vet någon butik runt Göteborg som har det? Håkan Ask/Westernbiten har jag hört nåt om, men jag vet inte riktigt vart det ligger. "Vanliga" ridsportbutiker har ju bara engelska sadlar, och dom kan oftast inte prova ut en western heller.

Håkan Ask håller till ca 6 mil från gbg i Skephult, utanför Kinna. På vägen dit kör du förbi MT´s Hästsport som också har westerngrejer och egen tillverkning av huvudlag, m.m i läder.
Jag har själv köpt sadlar från båda ställena och varit helnöjd.

Det är två bra sadlar utannonserade på Western-ridning.com, en Colorado och en McPherson. Har sett dom , coloradosadeln mkt fin. SemiQH storlek

Hej igen!
Glömde att vi har en kille (Kai Sörensen från western horsemen´s corral) som kommer upp med sadlar (till salu)och sadelbommar och har en liten sadelpassningsclinic. han kommer till Kinna den 24 januari kl 11.00. Det kostar 40:- för WK´s medlemmar och 60:- för icke medl. Då kan du ta med din egen häst och sadel (om du har någon) så kollar Kai om den passar..
Ring om du vill vara med så förklarar jag vägen! :)
0703-368387 :cool:

Såg jättefina ut! Men jag tror att jag behöver FullQH.. har provat en Continental Equiflex (tror jag dom heter) och den passade. Men dom är ju så dyra :eek:

Jollebus: Kan man komma dit även om man inte har nån koll alls på western? :o Jag vill bara ha en sadel och jag hittar ingen engelsk som passar, fast jag har väl tänkt börja skola om oss lite smått. Kinna är ju inte så långt bort, men det kan nog vara lurigt att köra på dom småvägarna om det är halkigt :crazy:

Visst får du komma! Men det är bara westernsadlar vi provar!
Ring om du kommer så jag vet! (med eller utan häst) :)
0703/368387
Pippi

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30