_Skifting_
Trådstartare
Japp.. min tur att starta en sån här tråd..
Jag letar efter en dressyrsadel med MYCKET stöd, som i det närmaste "tvingar" en i rätt sits..
Djup sits och tunna kåpor. Läder är önskvärt.
Ska passa häst med hög manke och nägot svankig, helst utbytbara bomjärn...
17" sits och vid bom..
Ska ligga på en arab och ett halvblod som är snarlika i ryggens utformning, men då de båda är dräktiga, så vill jag kunna ändra str. efter hur dom "växer"..
Vet ej om detta finns, men gärna en sadel som "formar" sig efter hästen, kanske luftbossor??
Hon har gått ifrån att se ut såhär (när jag fick henne) :
Och såhär, ca 2 mån efter ovanstående bild:
och idag ser hon ut såhär:
Idag rids hon med en islandssadel som ligger bra på henne, men som bara gör skit för mig, då jag trycks i stolsits och benen fladdrar.. Får inget bra stöd i min svank och stuss då jag blir så felplacerad...
Har även lite problem med att sadeln dras fram eftersom hon har sadelläget så långt bak med sadelgjordsstaden långt fram...
såå.. vad tror ni bukefalister??
Finns denna sadel??
Jag letar efter en dressyrsadel med MYCKET stöd, som i det närmaste "tvingar" en i rätt sits..
Djup sits och tunna kåpor. Läder är önskvärt.
Ska passa häst med hög manke och nägot svankig, helst utbytbara bomjärn...
17" sits och vid bom..
Ska ligga på en arab och ett halvblod som är snarlika i ryggens utformning, men då de båda är dräktiga, så vill jag kunna ändra str. efter hur dom "växer"..
Vet ej om detta finns, men gärna en sadel som "formar" sig efter hästen, kanske luftbossor??
Hon har gått ifrån att se ut såhär (när jag fick henne) :
Och såhär, ca 2 mån efter ovanstående bild:
och idag ser hon ut såhär:
Idag rids hon med en islandssadel som ligger bra på henne, men som bara gör skit för mig, då jag trycks i stolsits och benen fladdrar.. Får inget bra stöd i min svank och stuss då jag blir så felplacerad...
Har även lite problem med att sadeln dras fram eftersom hon har sadelläget så långt bak med sadelgjordsstaden långt fram...
såå.. vad tror ni bukefalister??
Finns denna sadel??