urkella

Trådstartare
Hittade denna på tradera och tycker den va super snygg, står att det är full quaterbom men tycker den ser jätte smal ut :crazy: har aldrig ägt en westernsadel innan så vet inte riktigt hur dom ser ut i bomvidden men har svart att tänka att den är full qh och att ens min Bebb skulle kunna ha den :(

http://images.tradera.com/879/54338879_3.jpg

Sv: sadel?

Tycker också att den ser rätt smal ut för att vara full. har dock inte sett såå många sadlar, hoppas någon annan kan svara bättre!

Bilden är tagen snett uppifrån och den ser nog smalare ut än vad den är.

(jag har sett denna sadel i verkligheten)

Dock, full Quarterbom är väldigt varierande, så det är ju möjligt att denna är för smal för din häst även om den kan ha "full QH bars" i en annan sadel....
Om din häst är väldigt bred kanske du ska satsa på en sadel som du kan prova innan, alt köpa en X full...

min pålla skulle inte kunna ha en full för stunden, kanske aldrig jag vet inte,hon är bara 2½ år ännu. Men en quaterbom tippar jag på, men den såg så smal ut på bilden men kan vara som du skrev då med uppifrån, bilder kan ju luras :p

såg att den va såld nu me >___<"

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 354
Senast: ylvalill
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 193
Senast: Lavinia
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Western Hej! Ganska ny på western fronten men har planer på att skola om mig o min gamla hopphäst då hon inte håller för hoppningen längre.. Har...
Svar
7
· Visningar
1 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar