Sv: Sadel

Sensation ride G3.

Positivt:
Passar hästen jämt, även när sommar-magen blivit lite rund, eller när vinterpälsen kommer eller...

Passar alla hästar. Jag kan ta med den när jag ska rida någon annans häst! har haft den på allt från min damcykel till Islandshäst till en stor irländsk cob på 160 ...

Otroligt skön att rida i, jag har en känslig rumpa och tycker att det är så skönt att sitta mjukt och bra.

Hämmar aldrig hästens rörelser.

Ligger där man lägger den. (Rör sig inte någonstans, går inte att "trampa till" om man råkat lägga den lite snett från början, bara att hoppa av sadla om! ;)

Negativt:
Jag har inte hittat någon än.
Skulle vara att den var lite dyr "egentligen", men å andra sidan så behöver jag bara en sadel ... :angel:

:bow: Behöver inte skriva något själv när qrumelur tog orden ur munnen på mig! :)
Dock har jag en G4 istället för G3, men saksamma :)

En Stübben Focus, Benni's Harmony.

Positivt
Riktigt bekväm, ger bra stöd vilket jag behöver för att kunna sitta i bl.a hästens enorma trav. Gillar även den mörkbruna färgen!

Negativt
Knarrar helt otroligt mycke. :p Varje steg i tölten drigeras av ett vackert knaaarrrr knaaaarr. Bakvalven skulle kanske kunna vara en aaaaning högre men det är inget jag störs av egentligen.

Jag har en Globus Glói med 36 i bomvidd och 17,5 i sitsen.
Men jag funderar på att köpa en Globus Clic till min Svalur.

min sköthäst har en globus clic, den är jätte skön men vi upplever dock att man tippar framåt så vi har ''byggt upp den fram med en handduk :)

*KL*
Har en Globus Gloi, nackdelen är att mina höfter inte gillar sadel. och hittar ingen annan som är motsvarigheten för den, behöver en sadel med stigläderfästena längre fram.

Om sadeln knarrar är det ju bara att smacka på rejält med läderfett igen och igen, så slutar det. Har en sadel som "säger till" på det viset när den börjar bli torr, ganska praktiskt egentligen, då ignorerar man inte persedelvården...

KL

Jag har en Star Trekk Island som jag å pålle gillar dock vill jag ha en bomsadel också.

Har en Prestige hoppsadel när vi hoppar :)

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
735
Senast: Ajda
·
Fordon Hallå! Jag har alltid sagt ”ingen ford på min gård”, men har spanat lite på Ford s-max nu. Årsmodell runt 2013, diesel eller bensin...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Fille
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 666
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka