Sadel Tips

A

AnnaMalm_

Är sugen på att köpa en dressyrsadel men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Hästen är en arab med kort rygg, stor manke (för att vara arab), "trekantig rygg" alltså inte runt och platt, rak rygg, kan inte ha sadlar med bred anläggningsyta och sadeln ska vara så liten och nätt som möjligt då jag måste ha 17" , har en prestige versillie hoppsadel nu som ligger jätte bra, den är liten och nätt även fast det är 17", hade förut en wintec i 17" som var för tok förstor för hennes rygg. För min del så vill jag gärna att den har djupt säte och att man kommer nära hästen, men ändå med mjuka stöd.
Saken är den att jag har bara 5000kr att lägga ut för tillfället, men handlar gärna beg för att få bättre kvalite.

Alla tips är välkomna!

Sv: Sadel Tips

Jag har en Globus Turner till mina araber och den passar jättebra (självklart kollad av sadelmakare, inget jag bara tycker själv).

Har 16,5" och bomvidd 36. Djup sits och lagom stora knästöd, mkt skön sadel att rida i och hästarna gillar den.

Ligger i pris runt 4500-6000 begagnade.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 177
Senast: Mogge
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: poetin
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat