Sadel till RAK rygg – ge mig förslag!

Charlotte67

Trådstartare
Jag planerar ett besök av sadelmakaren. Försöker läsa på så gott jag kan. Har svårt att verkligen få koll på vilka märken och modeller som passar just RAKA ryggar som ej är överbyggda utan helt normala.

Söker alltså en ny sadel till relativt bred häst med normal manke och ffa RAK rygg. Ge mig gärna en lista med förslag på sadlar som har RAKA bommar!

Mina nuvarande sadlar är Amerigo, Passier, Edinburgh. Billighetssadlar typ Globus, Crown etc ej av intresse.

Sv: Sadel till RAK rygg – ge mig förslag!

Listar de som passar min häst med spikrak rygg

Albion K2
Kieffer
HdR
Amerigo Alto
KenTaur

ev:
Bates Isabell Werth
Stübben

..hmmm det är vad jag kommer på just nu

Senast ändrad:

Crown, väl?
Jeremy Rudge
Frank Baines?

Kieffer är inte så himla rak, den hör till de rakare men inte helt.

passier kan du få ganska rak beroende på utformningen av kilbossorna och hur sadeln är stoppad. jag har haft en som var väldigt rak.

albion är nog första jag skulle prova om hästen har spikrak rygg!

passier kan du få ganska rak beroende på utformningen av kilbossorna och hur sadeln är stoppad. jag har haft en som var väldigt rak.

albion är nog första jag skulle prova om hästen har spikrak rygg!

Albion K2 var den enda som låg riktigt, riktigt bra på min - men tyvärr så blev det inget sådant köp.

Nu har jag en Passier Antares, men den är lite för böjd - fast hästen gillar den :o

Crown, väl?
Jeremy Rudge
Frank Baines?

Kieffer är inte så himla rak, den hör till de rakare men inte helt.

Kieffern låg rätt okej, tyvärr var den jag provade lite för trång så det var ju svårt att se - men den hör väl helt klart till de rakare.

Beror på vilken modell, men de kiffersadlar jag träffat på har varit raka. En somk var något mera svängd var kieffer inzell, men resten har varit väldigt raka

Förlåt om jag upprepar vad någon annan redan skrivit men de jag vet som är hyfsat raka iaf är:

Albion
Kieffer
Passier
Pessoa
Lemetex
Equipe
Morris & Nolan
Frank Baines
Crown/Ideal

Den som är lite rundare än de andra märkena är passier men de andra passar raka ryggar. Är det en spikrak rygg så är det nog Albion K2 som gäller.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Jeps
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
901
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 640
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka