Sadel till bred och lite svankig häst

Sv: Sadel till bred och lite svankig häst

Jag har liknande problem med mitt sto, so är samt lite överviktig. Det bästa är att ta sadel utprövning.. Men till mitt sto passade Globus clic dressyr, Även en teckna dressyr sadel,
mitt sto är också överbyggd, plus lite svankig, har varit sne byggd när jag fick henne :p

Jag hade samma problem med min isis, hon är den "grövre typen" är lite svankig & sen ville jag INTE ha en islandssadel (för platt).
Jag har en Kieffer München stl.17 har lämnar den till en sadelmakare som värmde om bomen till vidd:36 (enl. prestige-mall). Denna sadeln ligger jätte bra på henne & jag sitter bra...ALLA NÖJDA & GLADA!:banana:

Jag har en Torsion bomlös till min svankiga dam och det är den enda hon trivs med, är också själv lite tyngre men jag ser att sadeln fördelar vikten över hela ytan alltså inga tryckpunkter vad jag har märkt.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar