Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maxam har en del olika modeller på syntetsadlar för små ponnyer, någon med utbytbart koppjärn, någon ordentligt vid och rak etc.
Hur vid bom behöver du och är han rak eller svängd i sadelläget?
syns ingen bild....
Vad är det för sadel du köpt hem, mer exakt?Svår ponny att hitta sadel till och det fick bli en mellan variant! Strl 15.5" med utbytbara järn. På bilderna syns ponnyn med det vida järnet i, vilket gör att den kommer lite i bakvikt. Det kommer sitta ett vidare järn i sadeln sedan, men detta fick jag tyvärr ej med mig hem! Sadeln sitter stabilt och glider varken fram eller bak. Ponnyn är nöjd, sonen kan skänkla utan att vara på kåpan och min rumpa ryms i denKöpte även en gelpad som han rids med. Svängd sadelgjord underlättar att få sadeln på rätt plats. Och han har bra med utrymme att röra frambenen.
Vi kör på med denna sadeln ett tag och får se hur han musklar sig. Gissar att det blir sadelbyte i sommar igen.
(Kommentarer ang att sonen sitter med gympaskor undanbedes! Han fick testa att skritta för att se hur han sitter i sadeln. Därav de snurrade läderna.)
![]()
![]()
![]()