Sadel till arab

Hej!

Letar sadel till hästen, arab som för tillfället är omusklad. Funderar på om en prestige paris skulle kunna passa? Ska ta ut inpassare men vill gärna ha lite kött på benen. Ös gärna på med förslag!

http://imgur.com/a/SRHnQ
http://imgur.com/a/aAcqJ

Är han så kraftigt överbyggd som det ser ut på bilden? Isf blir kanske Paris för rak. Kolla på gamla Golden Star, det är den mest svängda modellen. Gamla Prestige sadlar är öht mer svängda än de nya modellerna. Min arab hade en Top Dressage 37/38 som låg väldigt bra. :)

Är han så kraftigt överbyggd som det ser ut på bilden? Isf blir kanske Paris för rak. Kolla på gamla Golden Star, det är den mest svängda modellen. Gamla Prestige sadlar är öht mer svängda än de nya modellerna. Min arab hade en Top Dressage 37/38 som låg väldigt bra. :)

Japp, tyvärr. Saknas muskler så det kommer väl jämna ut sig men behöver ju något tills dess... Jag har fått för mig att äldre prestige är något längre än de nyare? Ska definitivt fråga inpassaren om golden då.

Japp, tyvärr. Saknas muskler så det kommer väl jämna ut sig men behöver ju något tills dess... Jag har fått för mig att äldre prestige är något längre än de nyare? Ska definitivt fråga inpassaren om golden då.

Nej det tycker jag inte, du kanske tänker på de jättegamla från tiden märket kallades Appaloosa? De brukade ha kilbossor och var längre.

Kan vara bild-vinkeln, men är den så överbyggd som den ser ut skulle jag kolla på Amerigo.
Alt. Som tidigare nämnts Lovatt and Ricketts

På min arab som inte har några ryggmuskler typ och väldigt litet sadelläge så köpte jag en santa cruz celine, lite bredare anläggningsyta och lite kortare/rundbossad. Passade jätte bra!

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Hajfisk
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025