Sadel problem, hjälp!

Selma

Trådstartare
Hej, jag har en d ponny som jag söker en sadeln till, då hittade jag en som KANSKE passar henne, har ju inte provat den, men det står att de är storlek "Wide" på den, vad betyder de?
Hon ska ha 16/34", men vad betyder "wide"?!

Sen undrar jag om nån av er har haft en clarige house hoppsadel? Finns på hööks för 3499kr, vad tycker ni om den? Fungerar den om jag ska hopptävla eller borde jag söka en annan sadel med bättre kvalité? SÄG VAD NI TYCKER OM SADELN! :)
 
Sv: Sadel problem, hjälp!

Ta hjälp av en sadelutprovare, det är vad jag tycker. Det är jätteviktigt att sadeln passar bra och det kan vara svårt att se om man inte har det kunnandet.
 
Sv: Sadel problem, hjälp!

Ta ut eller åk till en sadelutprovare så du får en sadel som passar.

Ang claridge house hoppsadel så är den enligt mig en bra sadel. Vet inte vad min modell heter, men det är inte samma då min var dubbelt så dyr.
Bra kvalitet (4 år gammal nu) och bekväm.

Du kan hitta en behagnad sadel för samma pris hos en sadelutprovare, men med ett finare märke om så önskas.
 

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Tora
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
245
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Jag har just fått hem en ny ponny och vi fick till en hoppsadel. Problemet är att vi upptäckt att sadeln inte passar, den backre...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp