Sadel på sned rygg

L

lingonsylt

Jag har ett problem, min varmblods valack har sned rygg. Eller åtminstone verkar det så. Hans vanliga sadel ligger liksom lite sned över ryggen, inte så den ligger över ryggraden men lite sned, han verkar inte ha obehag av det, men jag antar att i längden kan det bli större problem. Har testat några andra sadlar och samma problem med dem alla. Alltså är hästen sned och inte sadeln. Han har inga problem med ryggen som jag har märkt av men han är lite ojämnt tränad. Går mycket bättre i vänster varv och så. Nu undrar jag om nån har stött på samma problem och hur ni har åtgärdat det? Viktigast är ju förstås att få honom mera jämn i musklerna men det tar ju sin tid så en nödlösning skulle sitta bra. Tacksam för svar.

Sv: Sadel på sned rygg

Om det nu är så att alla sadlar ligger snett skulle jag ta ut kiropraktor eller ET som får titta på honom...

Sv: Sadel på sned rygg

Kiropraktor!
Och sen bygga upp musklerna från marken alt. barbacka.

Men räta ut ryggen först. Innan du funderar på sadel.

Lycka till!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka