Sadel märken till häst med hög manke

D

druttenplutten

Hej!
Jag ska börja leta efter en ny sadel till min kuse, är dessvärre helt förvirrad av denna sadeldjungel!!
Är det någon som har erfarenhet av sadlar till häst med rätt hög manke för att vara isis, hon är inte heller så jätte bred. Skulle vara tacksam för lite hjälp med att kunna gallra bort några av alla märken.

mvh
Druttenplutten

Sv: Sadel märken till häst med hög manke

Väntar också med spänning på svar på denna fråga :angel:
Alla andra kanske har hästar utan manke, jättebreda och överbyggda? Vi får se.

Mitt enda korta svar är de sadlar där du skickar in en mall av din häst manke (vinkeln) och sedan får du ett framvalv som passar din häst perfekt. STARTREKK´s sadlar. Om du har islandshäst kan jag rekommendera Gaiter eller Espaniola, de är mina favoriter! Otroliga bomfria sadlar! Säljs bla på kaupre.se

Lycka till! / C

Tack för hjälpen!
Bara att ge sig ut i djunglen!!

Mitt enda korta svar är de sadlar där du skickar in en mall av din häst manke (vinkeln) och sedan får du ett framvalv som passar din häst perfekt. STARTREKK´s sadlar. Om du har islandshäst kan jag rekommendera Gaiter eller Espaniola, de är mina favoriter! Otroliga bomfria sadlar! Säljs bla på kaupre.se

Lycka till! / C

Det är bara det, att jag vill ha en bomsadel, annars var det ett bra tips! :)

www.farmlandsaddlery.com (svensk text)har en variant som heter Ponciana. Den är riktigt kort och med rejält utrymme för manke. Använder den till min islänning och är så nöjd.

Bennis Harmony har bra plats för manken. Har själv ett sto med rejäl manke och normal bredd på ryggen.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 316
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar