sadel märken och modeller som passar mitt halvblod

M

M-Meduza

har ingen bild men vill bara ha lite tips om vad som kan tänkas passa o vad som absolut inte borde passa.

halvblod med mkt fullblod i. ganska kort rygg, tunn med mkt manke. dåligt musklad runt manken.
lite svankig.

jag letar efter en dressyrsadel helst en beg man kan få under 10 000.
som passar ryttare med inte alltför långa ben och som har ganska djupt säte o stöd.

Sv: sadel märken och modeller som passar mitt halvblod

har ingen bild men vill bara ha lite tips om vad som kan tänkas passa o vad som absolut inte borde passa.

halvblod med mkt fullblod i. ganska kort rygg, tunn med mkt manke. dåligt musklad runt manken.
lite svankig.

jag letar efter en dressyrsadel helst en beg man kan få under 10 000.
som passar ryttare med inte alltför långa ben och som har ganska djupt säte o stöd.

inget litet tips..;)

det är för det första helt omöjligt att besvara din fråga..... alltså om du vill ha seriös hjälp.
bilder hjälper iallafall lite...
men du får prova, eller kontakta ngn sadelutprovare.

sen har vi redan så många sadeltrådar i forumet, kanske kan hitta lite info om du läser dom.... många lägger ut bilder, så titta om du hittar ngn häst som liknar din

det är för det första helt omöjligt att besvara din fråga..... alltså om du vill ha seriös hjälp.
bilder hjälper iallafall lite...
men du får prova, eller kontakta ngn sadelutprovare.

sen har vi redan så många sadeltrådar i forumet, kanske kan hitta lite info om du läser dom.... många lägger ut bilder, så titta om du hittar ngn häst som liknar din

ja menade bara typ det o det märket passar hästar med lite svängd rygg o manke.. eller det o det märket passar hästar med väldigt rak rygg så dom passar nog inte din.

bara lite urgallring..så man slipper ta hem sadlar i onödan.. ligger den väl bra sen kan ja se det själv plus att ta hjälp av tranare för att få fler utlåtanden

lägg då ut ett par bild tack.....

men.....ja då skulle jag nog rekommendera en röösli.
finns att få beg. för bra pris.

Utifrån din beskrivning, och inom prisramen, testa Prestige och kanske Stubben.

Du skulle kunna prova Wellington,Edinburgh eller Windsor som alla 3 är snarlika.Ska vara gjorda på systerfabiker.Engelsk kvalite när den är som bäst!Djupt säte,bra knästöd och inte alltför långa kåpor!
Underbara att rida i,men passade tyvärr inte mina rakryggade hästar.
Fit 2 i bomstorlek är normal mot smal.
Lycka till!

Du skulle kunna prova Wellington,Edinburgh eller Windsor som alla 3 är snarlika.Ska vara gjorda på systerfabiker.Engelsk kvalite när den är som bäst!Djupt säte,bra knästöd och inte alltför långa kåpor!
Underbara att rida i,men passade tyvärr inte mina rakryggade hästar.
Fit 2 i bomstorlek är normal mot smal.
Lycka till!

tackar så hemskt mkt för tipset = )

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
1 236
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur