Sadel! hjälp

A

aetm

Hejsan, hoppas jag kan få några tips av er här! Behöver hitta en hoppsadel med stroppar som sitter långt fram . Någon som har tips?:D

Sv: Sadel! hjälp

Ja, jag har ett tips! Börja med att tala om vilken typ av rygg som sadeln ska passa till...var stropparna sitter är ett sekundärt problem!

Behöver ha möjlighet till att ha stropparna långt fram då min häst har lite mage och då vill sadelgjorden åka fram och får då sadeln att pendla fram ;) Om det blir lättare för dig så kan jag säga att han behöver normal/ lite rakare sadel med vid bomvidd, han har inte speciellt mkt manke heller..​

Vet att HDR Fletcher har en stropp så långt fram som i bommbenet och dom två andra sitter mera normalt placerad.

Kan du inte testa med en svängd sadelgjord? Hästen ska väl inte ha den magen förevigt antar jag..?

Skulle isånafall behöva en ruskigt mycket svängd gjord..

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har börjat rida en häst med bomlös sadel. HUR hittar man balans i en sådan? Den har ju inget djupare säte liksom. Därtill känns den...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka