sadel-hjälp!!!!

valentine

Trådstartare
Jag har en Ken Taur sadel... och jag har hört att den inte är omstoppningsbar :confused: Stämmer detta?! Måste veta!!!!!!

Sv: sadel-hjälp!!!!

valentine skrev:
Jag har en Ken Taur sadel... och jag har hört att den inte är omstoppningsbar :confused: Stämmer detta?! Måste veta!!!!!!

beror helt på vilken modell du har tex så är olympen inte omstoppningsbar medans poseidonen är det, bara att kolla med en sadelmakare och/eller försäljare av sadel-märket ( OBS att de kanske inte alltid är så kunniga, kan påstå att de är omstoppningsbara trots att de inte är det...) Bäst alltså att kolla med en sadelmakkare!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
626
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 588
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka