Sadel från USA

S

Sudd

Ska skaffa en ny sadel åt pollen...funderar starkt på att ev. vara så fräck att prova ut en som passar här hemma och beställa sen från USA..har hört att det ska vara nästan halva priset inkl. frakten.
Men sen undrar man ju vad det finns för bra ställen att köpa ifrån ??
Och hur lång tid det tar att få hem en sadel..?

Vet ni några bra hemsidor där det står lite mer info..pris..mm mm..

Sv: Sadel från USA

Vi som säljer sadlar säljer dom till samma pris du köper dom för i USA. Vi köper ju också våra sadlar av grossister däröver. När man sedan lägger på tull, frakt, moms och strafftullar (ja, tyvärr har man på hög ort bestämt att Sverige skall betala strafftullar på läder från USA) så kostar sadlarna vad dom gör i Sverige. Detta får även den betala som beställer privat. Vad man däremot inte får om man köper direkt är servicen och garantierna på sadeln. Om din sadel behöver reklameras får du skicka den på egen bekostnad och då är du uppe i priset av en ny.

Jaha..du ser vad lite man vet, hörde bara av någon att man kunde tjäna en bra slant på att ta hem en sadel..äh..då är det väl bara att lägga ner det.

Oaktat det svar du fått skulle jag tro att du spar en fin slant genom att importera själv, dock med de nackdelar som redovisats, om nåt går snett.

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
296
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 951
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve