Sadebilder

när jag sålde min sadel gick jag till vår lokala ridsportaffär och hörde efter vad de tyckte. Bra tips om man inte har så stor koll på begagnade sadlar och priser. :crazy: (vilket jag inte har)

oj vi har ju ingen lokal hästportsaffär..
då blir det till att släpa med sig sadeln till häst och hund huset då... :crazy:
fast de tkänns som om man inte skulle få så mycket hjälp där?

hmm... Jobbigt! Själv har man en runt hörnet...
Finns det ingen annan butik i närheten som säljer stubben sadlar då? De kan ju ha koll! :confused:

Ett tips kan vara att titta på hur sadelmarknaden ser ut för tillfället, du kanske kan hitta liknande sadlar här på annonsforumet att jämföra med. Efterfrågan styr ju till stor del priset.
Annars kan du kontakta en sadelmakare el. hästsportsbutik. Frågor av intresse är sadelns ålder, men även när den stoppades om sist.

Eller kolla med H*stbiten på Folkungagatan...Jag var där igår och pratade Stübbensadlar, blev väldigt trevligt bemött.

För ngt år sedan sålde jag en beg Stübben i väldigt bra skick som var ca 15 år, jag fick 3500 kronor för den.

Köpte en fin stubbensadel för ett tag sen. Bra stoppning, inte sliten mer än med åldern. Ca 10 år. Fick ge 3 000:-

Allt beror på stoppning osv. Ta med den till någon som kan kolla stoppning, bom osv så ni inte får en trasig sadel.
Mycket billigare än att betala tusenlappar för mycket...

den ser rätt sliten och välanvänd ut ? 3000 kanske är väll rätt rimmligt .

Tror du bör få mer än 3000 kr för den helt klart.

Sålde min begagnade Olympic dressyrsadel för 4000kr i våras. Den var visserligen i bra skick, men ändå ingen sadel som är känd för att hålla lääänge på samma sätt. Dessutom var den lite repad och färgen hade släppt litegrann i nederkant av kåpan.

Så, jag gissar på mellan 5-6000 kr. Minst.

Sålde min gamla stübben siegfried cs flatback som jag köpte -96 förra året, den var väl änvänd i 2,5 år (till ponnyn) och väldigt fräsch. Gick till hästbiten för att värdera den, de var villiga att ge 3500 för den, men jag sålde den privat via buke och fick 4.000 utan stigläder eller sadelgjord.
Bild på sadeln (ta bort url= http ://)

5-6000 kr tycker jag verkar mycket. Det ser ut att vara en gammal och ganska sliten sadel.
Jag har själv tittat en hel på begagnatannonser på sistone och liknande sadlar går att få för runt 3000 kr.

Naturligtvis kan man alltid testa att sätta ut ett högre pris, men har man bråttom att få iväg sadeln så tycker jag nog att 3000:- är ett rimligare.

Men som jag tidigare sa; Till stor del är det efterfrågan som styr priset. Jag själv har dock ingen större koll på hur begagnatmarknaden ser ut för just Stübben.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Ska beställa en Thermobar, men så ska man välja längd på kabel 2, 10 eller 20 meter Säkert en jättedum fråga men Hur ska man tänka...
Svar
6
· Visningar
260
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj