Sådant som verkligen inte får hända!

M

moonlightgarden

Ja sambon lyckas med allt, nu har han skrämt mina marsvin halvt till döds så vi får se om dom överlever. Folk här kan ju hålla tummarna får vi hoppas.

Han lyfter av dörren å ställer den mot vägen i en ej tillräcklig lutning. Dörren står självklart inte kvar på plats utan brakar ner i en jäkla fart rakt ner på marsvinsburen som bokstavligt talat hoppar ner ifrån byrån å allting i den flyger å sitter inte ihop vid nerslag mot golvet. Tack å lov så landede botten på rätt köl med marsvinen kvar i sig. Så nu är dom små stackrarna helt uppskärade å sitter undangömda under svart satin lakan med vitt uppspända ögon.

Inte roligt.

Sv: Sådant som verkligen inte får hända!

Håller tummarna för att de små marsvinen ska klara sig!

Inte roligt att sånt händer :(

Nä verkligen inte, jag blev helt skräcklsagen fast jag upptäckte det inte förräns ett tag efteråt när allting var fixat så som man bör...

Dom levde iaf båda två imorse när jag åkte iväg till kursen så vi får hoppas att dom är vid liv när jag kommer hem oxå. Fast det mesta bör ju ha lagt sig vid det här laget.

Stackars små grisar :cry: :cry: :love: :love: :love: !
Håller tummarna för att de är OK när du kommer hem!
I så fall är de värda en blandad sallad och mycket kel!

JO dom ksa få en massa gjort när jag kommer hem, förutsat att jag får komma hem någon gång. är fast på kurs å alla andra ska skriva personligt brev å så där, men det har jag klart hemma så då tyckte dom att jag skulle kolla upp olika yrken jag fick som svar att jag skulle passa för på arbetsförmedligens yrken a till ö, måste jag poängtera att inget av dom finns med :crazy:

Hm - låter inte som du har alltför kul :crazy: !
Glöm inte skriva om berätta hur de små mår!
Nu ska jag hem till mina små lurviga :love: !

Håller som sagt tummarna för att allt är som det ska vara!

Nä inte så roligt, tror du jag sitter här för :angel: (inte als bukefanatiker...)

JO det ska jag göra, kommer nog itta å datanörda en massa timmar här ikväll :crazy:

Isch, hatar när sånt händer...

Hände mig också när jag hade marsvin, fast jag hade honom i bara burunderdelen så han skulle kunna titta ut över kungariket. Tänkte inte alls på att buren kunde tippa över och visst gjorde den det, Zorro landade i papperskorgen. Vilken sopa... :angel: :D

Oj oj oj, då. Det är allvarliga grejer det.

Till allihopa: marsvinen lever fortfarande iaf :)

gul_zebra skrev:
Isch, hatar när sånt händer...

Hände mig också när jag hade marsvin, fast jag hade honom i bara burunderdelen så han skulle kunna titta ut över kungariket. Tänkte inte alls på att buren kunde tippa över och visst gjorde den det, Zorro landade i papperskorgen. Vilken sopa... :angel: :D

Hahah, Var tvungen att få skriiva av mig! Förlåt om jag skrattar men det lät riktigt roligt när Han Landade i Papperskorgen ! Hoppas att det gick bra för honom, !

*Håller tummarna att de små klarar sej*

Jo dom har klarat sig tack å lov. Numera är ju den totalt störtsa faran över oxå att dom dör så här långt efteråt är ju tack å lov inte särskilt troligt.

Tss, ett av mina marsvin överlevde trots att dammsugaren nästan åt upp henne.....:angel:.
Glömde att de var under sängen, tog fram dammsugaren och började dammsuga. Han inte mer än börja dammsuga under sängen så har jag med munstycket petat på ena marsvinet som rusar fram och skriker i högan sky. Alltså marsvin kan skrika, men detta var otroligt....
Kände mig rätt elak då. Men hon (och kompisen) klarade sig från detta trauma.

Härligt att höra att de lever - mina lurviga hälsar till dina :banana: :banana: !

Aj då, det måste oxå ha varit en skräck upplevelse som hete duga...

Skönt att hon klarade sig då :)

Det ska jag hälsa dom, har precis klippt av en bra del utav pälsen på den långhåriga, den blev ju lite äcklig igår...

Hehe det är lugnt, jag skrattade rätt gött när han var uppfiskad ur papperskorgen jag med - om inte annat såg han rätt komisk ut :D Är man sadistisk om man tycker ett marsvin i en lätt "chock" som inte riktigt fattat hur han hamnade där ser komisk ut? :angel: If so, I'm a sadist :devil: :D

Bara marsvin inte skadar sig och måste avlivas för det brukar dom överleva det mesta. Även om dom skriker även för "mindre" farliga saker innebär det inte att dom lätt dör av chock.
Dom är förvånansvärt rubusta när det gäller den biten.
Själv så fick mitt marsvin jag hade för 13 år sedan flygtur två gånger pga hunden i den familj jag jobbade som barnflicka i. Barnen glömde stänga dörren för hunden några gånger vilket resulterade att jag fick plocka upp allt hö för hand och dammsuga en heltäckningsmatta full med spån men marsvinet själv verkade inte få några men alls mer än att hjärtat föll i halsgropen när hunden drog ner buren så den låg med taket mot golvet.

Aj då ingen trevlig historia.

Jo dom klarade sig ganska så bra just tack vare att burbotten landade med det mesta innehållet i rätt position så att säga när den träffade golvet med marsvinen i.

Annars brukar ju folk jämt säga att marsvin är otroligt känsliga djur. Hade oturen med att ett dog förra året pågrund av att det luktade lackfärg i hela lägenheten.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 111
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA