Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förr trodde man på olika odjur och idag är det spöken. Det övernaturliga går i mode av vad man hör och ser. Mycket har med Hollywood att göra. Mycket är önsketänkande och synvillor. Vad är mest troligt; att du hör ett spöke eller att det var vind, kyla /värme, drag, synvilla, hallucinationer, möss, fåglar osv? Som sagt, det finns alltid en förklaring. Att söka svaret hos spöken för att man inte hunnit uppfatta vad som hände eller saknat information om händelsen ser jag som långsökt. Men man får ju tro vad man vill
Ja min mamma kände mest att han tog en sväng i huset liksom, en sista titt. Det var som sagt mer en känsla, en rysning som fick henne att titta upp. Så ingen gestalt eller ljud eller så. Hon har aldrig upplevt nåt igen. Inte när hennes mamma gick bort heller, så tror inte hon inbillat sig det hela.@purity_666: Jag ser det som att en människa har interagerat med så många under sitt liv. Att den energin bara skulle försvinna tror jag inte på. Jag tror inte att personen blir kvar som något spöke med sin exakta personlighet kvar men att energin stannar kvar ett tag, ibland under en längre tid och ibland en kortare.
Kanske lite väl naturvetenskapligt förklarat
Energi kan aldrig förstöras, bara omvandlas till andra energiformer.@purity_666: Jag tror inte att personen blir kvar som något spöke med sin exakta personlighet kvar men att energin stannar kvar ett tag, ibland under en längre tid och ibland en kortare.
Kanske lite väl naturvetenskapligt förklarat
Jag brukar säga att det enda säkra vi vet är att vi ingenting vet.Jag förstår inte att så många så tvärsäkert kan säga att saker inte finns. Det räcker att vända blicken ut mot universum för att förstå att vi ingenting vet. Människan förstår så väldigt lite om allt runt oss och att tro att vi vet tyder på storhetsvansinne.
Man vet att det finns många fler dimensioner än de tre som vi kan se.
Kolla gärna upp strängteorin som är ledande inom rymdforskning nu.
Att bara tro på det vi ser är enligt mig rätt korkat.
Apropå att någon nämnde strängteori: De jag känner som faktiskt studerat fysik blir tokiga på när uppenbart okunniga människor försöker använda vetenskapliga begrepp för att ge legitimitet åt sin vidskepelse.
Lite som den här damen: