Sådana där doftpåsar...

lil-sis

Trådstartare
... som mormor/farmor brukar ha i garderoben. Typ med doft av lavendel. Var får man tag på sådana?

Måste man sy själv?

Är ju lite sent att plocka lavendel nu :D

Vad har ni för några?

Köpta?

Hemmasydda?

Sv: Sådana där doftpåsar...

Jag köpte mina på ett ställe som heter Underbara hem. Finns i Eskilstuna och Enköping vad jag vet. Fanns som papperspåse och någt slags doftblock, imassa olika dofter bl.a. lavendel.

Här finns det på Hemtex :) Jättegoda dofter, typ lavendel och rosor vet jag finns. Köpte mina till ett skåp med lakan, två för 50kr om jag inte minns fel.

Ganska säker på att det finns på Indiska med.

Min lavendel blommar förresten redan, kan posta en näve till dig ;)

*s*

Jag skulle gärna vara pysslig och torka och sy själv men jag har inte tålamod till det. Speciellt inte eftersom jag vill ha påsarna NU.

Hemtex... Kanske att jag skulle testa ryggen imorgon och se om den tål en vända till Uppsala ToR.

Jag har köpt ett par färdiga påsar, men kan annars tipsa om att torkad lavendel säljs på tradera. Jättelätt att sedan sy påsar eller vika kuvert. I påsarna brukar jag blanda i vanligt ris för att dämpa doften lite.

Senast ändrad:

Vill minnas att vi gjorde något liknande på syslöjden eller nåt snarlik tillställning: klippte till en lämplig bit tyg, lade torkad lavendel i mitten, vek upp kanterna så lavendeln låg i en boll i botten, knöt sedan ett band om tyget så lavendeln var helt instängd. Klart. :angel:

Lavendel är lätt att köpa, på apotek, eller pandu**.
Jag syr själv, mamma med, det är superenkelt, sedan knyter man ihop de små påsarna med fina tunna sidenband.

Jag har även en i handväskan.:)

Jag köpte ett gäng med färdiga doftpåsar i linnetyg från ellos.
Tror de luktar lavendel, gott luktar det iaf :d

Annars brukar jag köpa i papperspåse på City Gross eller Ica.

En av mina bästa idéer är att göra lavendelpåsar så här: :idea:
jag köper lavendel i lösvikt på en hälsokostaffär - kostar nästan ingenting, ett halvt hekto räcker långt - och stoppar i små babysockar!

Om jag ska ge en sån påse till nån som kan tänkas skaffa barn nån gång så stoppar jag den ena sockan i den andra innan jag fyller på lavendel, så kan dom använda sockorna till bebisen också.

Jag tänkte handla idag.

Det började bra på IKEA.

Sen startade inte bilen, så resten sket sig.

Får börja om nästa vecka när jag är på jobbet igen tror jag.

Jag har inga doftpåsar men lavendel köper jag torkad i en ekobutik. Kostar typ ingenting. Sist öste jag på mer än jag behövde eftersom det kändes för fjuttigt annars, och när jag skulle betala gick det på hela 4 kr :D

Tradera. 9 kr/påse och 12 kr i frakt. Jag har upptäckt att jag ofta har sakerna hemma tidigare om jag skickar efter dem, än planerar att plocka upp dem själv.

Livet envisas med att komma emellan.

Har lagt bud där också!

:)

Jag var på väg i onsdags.

Men så dog bilen på IKEA och jag tappade lusten totalt...

Neeej, du bor väl i Uppsala? Myrra har :) jag köper såna därifrån. Finns i maaassor med olika dofter.

Där kan man ju inte gå in :eek:

Dessutom finns de ens kvar? De hade ju utförsäljning där nere.

Liknande trådar

Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Tjatter Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga? Min är toaletter inbyggda under en trappa...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
10 062
Senast: PatCed
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka