sabotaga på sollerön

sillys

Trådstartare
på lördag morgon när jag var på väg till stallet såg jag at hagen var sönder klippt på flera ställen fik stäla mig o laga dem sen gick jag till stallet och såg att stalldörren stog på vid gavel:mad: och blev direkt riktig rädd och hoppades att mina hästar va då kvar i stallet.
som tur va dem kvar i stallet men både stog och skakade för fönstret var också öppet så dem hade ståt o frusit hela natten:cry:.
pratade sedan med grannen och tyckte också det va mkt underligt.
senare när jag kom till stallet hörde det jag av nån att också hennes hagar var sönder och hennes två hästar står ute dynnet runt och hade då smitit

och även hos en annan på samma gata hade fått hennes hagar sönder klippta och någon hade även släppt ut henes ponny ur boxen:( (som har precis kommit över sin fång som inte blev bättre med fina gröna ängar en hel natt:crazy:)

fattar inte vem som kan håla på här
såg i tidningen idag att det stog med om hästarna och att polisen håller på med en utredning om det här.:devil:

fick bara lov att skriva av mig:angel:

Sv: sabotaga på sollerön

uach va otäckt!! :eek:
jag hade flyttat ut i stallet med en stekpanna!! :devil:

har du meddelat polisen och så vad som hände hos dig oxå?

i våras va det likadant i en liten stad några mil härifrån, dom la eltråden i hästarnas vatten, hällde ut kraftfoder så att dom skulle äta ihjäl sig och jagade ut dom i hagen. (inte samma då).. fattar inte hur man bara kan komma på tanken att vilja skada ett djur!!
...nu har dom gått över till att bränna ner hus istället :crazy:

aah fina sollerön åhnej! :o hoppas det inte har hänt någe me min kompis ponny där :eek: haha sollerön skulle jag inte tro att sådant händer på :o

Nämen usch :eek: Man kan ju undra vad vissa människor har för problem :mad: Förstår inte hur man kan göra så mot djur..

Mycket sysslolösa ungdomar på Sollerön vad jag vet... Tråkigt att höra att dom tar sig sådana friheter att de förstör privat egendom. Var på Sollerön var detta? Kan höra runt om ngn vet ngt...

ja vi har polis anmält men de kunde inte göra så mkt men men.

ja sollerön av alla ställen:crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
A
  • Låst
Hästmänniskan hejhej .:) Min farmor och farfar flyttade till en villa 1km ungefär från ett litet stall. Men jag visste inte att det var ett stall...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
24 374
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 204
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar