Sabinon färgbunden?

MissFideli

Trådstartare
Kan det vara så att sabinoanlaget oftare förekommer på fuxfärgen än andra färger? Kan det vara rasbundet? Sabino-travare är ju i princip alltid fux, är det bara en slump tro?

Nej inte oftare, men det blir mer utbrett på röd basfärg än svart. En svart eller brun sabino kanske bara har en liten stjärn och snp och ev lite vitt på någon fot, medan en fux med samma anlag har fyra vita ben och bläs.

Tim

Jag har sett flera stycken bruna och även några svarta sabinosar... (Welsh) Och de hade massor av vitt! :D

Kanske för att sabinoanlaget är så starkt hos welsharna? I många generationer.

Själv har jag en gulbrun sabino-welsh (av cobtyp, dvs den mindre cobben) med två blå ögon! Hon är ju på betäckning hos Hamilton 904, även han sabino. Ska bli roligt att se hur avkommans tecken blir!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har problem med att vissa fingrar "fryser" fort, det är underligt nog mestadels 1 på varje hand. Pekfingret på vänster, långfingret...
2
Svar
21
· Visningar
683
Senast: MissFideli
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 818
Senast: Kakis
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka