såååå jävla lycklig!

PrittePuff

Trådstartare
va på banken idag och skrev under papper på mitt lån som gick igenom!
Sen åkte jag och red min blivande westernstjärna!
Så jävla underbart det kommer bli!
På söndag kommer hon hem!

Hon som ska lära mig western, hon som jag ska rida mot toppen!
Se upp ni Reining-quartrar för om några år är vi oslagbara! :D ;)

Jag kommer säkert ta lite kort på söndag men idag är jag bara så glad!!! :bump:

Sv: såååå jävla lycklig!

Ett litet brunt quartersto på 11 år, har en del aqha poäng från tidigare reiningtävlingar. 149cm över havet :love:
fått ett föl :love:

Så underbart känslig! en sån häst man kan lämna helt själv i stallgången och hon står blickstilla :)

...ja, vad kan man berätta mer...?

Grattis vad kul för dig:) och lycka till.

hehe!
HOn heter Blacks Docs Zandy (född i Holland)
e: Cona Beau
u: Cesigner Doll
Om det är några namn ni känner igen, berätta gärna!
Vill ni veta stammen längre tillbaka?

och så lite bilder förståss! (sudiiga mobilbilder, men bilder iaf)
DSC01393.jpg

DSC01392.jpg

DSC01391.jpg

min lilla sötnos!!

ja, hon var jätte söt! när hon bara stod där och kikade in på boxgrannen(ett surt gammalt halvblodssto) som la öronen bakåt och grinade, men Zandy bara vände på huvudet och kikade på vad som hände utanför, sen snusade hon lite på grimskaftet och sen plirade hon lite på mig och undrade va jag gjorde med mobilen i högsta hugg :D
så imorn ska vi ta en första tur här hemma, spana in ridhuset och grannarna lite :p

idag har vi varit ute på första svängen här hemma :)
den blev lite improviserad för sadeln hade blivit kvar hos dom gamla ägarna, och tränset jag hade köpt gick sönder i skruven när jag skulle sätta dit bettet, så det blev en tur barbacka i repgrimma :D
skrittade bort till ridhuset och hon såg hästarna där och blev busig, och då blev ridhuset läskigt så jag fick hoppa av och leda in henne väl inne i ridhuset så kom jag inte upp :p
ovig som jag är så är jag tvungen att använda pall och dom va självklart också läskiga... *suck* hon e aldrig rädd för nåt, men bara för att testa mig.. ;)
så jag ledde runt henne i ridhuset medans jag svarade på en telefonundersökning :p :bump:
sen började jag gå hemmåt, hittade en ofarlig sten och hoppade upp, sen blev ridturen mysigare red åt andra hållet till andra grannar och travade lite, men jag e lite feg för att trava mer barbacka första gången :o

men imorn går det nog bättre :D

Grattis!! :banana:
Vad roligt, vi köpte dom nog samma dag också :D

Liknande trådar

Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 378
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 589
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp