SÅÅ glad!!! Jag fick "rätt"! (HD-RÖNTGEN)

Casper

Trådstartare
Hej hopp alla!

jag bara måste få skriva av mig, jag har en tik här hemma (omplacerings, som jag tog hand om) som jag har misstänkt inte är helt "100" i sina höfter så för två vecko sen åkte jag in med henne till kliniken som jag för övrigt är väldigt nöjd med för Hd röntgen..

Hur som helst så blev jag MKT besviken över att det inte va min ordinarie vet som skulle röntga utan en tjej som gått vid sidan om veterinären lika länge som jag i princip, dock kunde jag mer ändå om hur hunden skall ligga osv..
MEN jag vill säga att eftersom jag själv vet hur gärna man vill lära sig så va det väl klart att hon skulle få vara med o röntga min hund- med hjälp av veterinären trodde ju jag i mitt stilla sinne... NÄ:eek: hon gjorde allt själv och efter 4 MKT ILLA bilder så sa jag att nu får faktiskt en vet komma och göra detta...

Inte en ända bild gav ett rättvist resultat, hon låg snett och hon orkade inte hålla i benen så pass så att man även fick med knäna.. Ena bilden såg hunden ut att inte ha nån redig höft/kula alls och på nästa bild så låg hunden hur galet som helst:crazy:

Till slut!! efter 1½timme så kommer en av de andra veterinärerna in och får en "hyffsad" bild, jag är inte nöjd med bilden men det va i allafall så pass så dom ansåg att den skulle gå och skicka... Hyffsad blev nog bilden endast bara för att hunden började vakna och va mkt trött på att ligga i en vagga på bordet...För denna veterinär är MKT duktig i vanliga fall..

Hur som helst,idag ringer faktiskt skk mig och säger att dom godkänner inte denna bilden, den ger inte hunden ett rättvist resultat även om hon kanske inte får A på höfterna så anser dom att resultatet inte kunde läsas av med dessa förutsättningar!
Min magkänsla gav mig alltså rätt!!

Jag hoppades innerst inne att dom verkligen inte bara skulle "skita" i en dålig bild och ge henne dåligt resultat utan verkligen kräva en ny.

ville bara dela med mig av både irritation mot kliniken samt glädje för att skk faktiskt brydde sig och tog kontakt med mig samt kliniken!

Nästa gång kommer jag kräva vet med en gång!
 
Sv: SÅÅ glad!!! Jag fick "rätt"! (HD-RÖNTGEN)

Vad tråkigt att det blev som det blev med plåtarna men samtidigt vart jag väldigt glad överaskad när jag läste att skk hade ringt för ibland har man juh varit med om att klinikerna har velat skicka den ena dåliga bilden efter den andra. Heja skk
 
Sv: SÅÅ glad!!! Jag fick "rätt"! (HD-RÖNTGEN)

Vad tråkigt att det blev som det blev med plåtarna men samtidigt vart jag väldigt glad överaskad när jag läste att skk hade ringt för ibland har man juh varit med om att klinikerna har velat skicka den ena dåliga bilden efter den andra. Heja skk

ja det va detta som gjorde mig så glad, att skk faktiskt inte sket i det utan såg att hunden låg si el så och tog tag i det. Dom skulle ju lika gärna kunnat skita i det. Positivt överraskad!:bump:
 
Sv: SÅÅ glad!!! Jag fick "rätt"! (HD-RÖNTGEN)

Det är inte ovanligt att SKK skickar tillbaka bilder som inte håller tillräckligt bra kvalitet.

När jag jobbade på klinik så var veterinärerna mycket sämre än djursjukvårdarna på att röntga.
 
Sv: SÅÅ glad!!! Jag fick "rätt"! (HD-RÖNTGEN)

Det är inte ovanligt att SKK skickar tillbaka bilder som inte håller tillräckligt bra kvalitet.

När jag jobbade på klinik så var veterinärerna mycket sämre än djursjukvårdarna på att röntga.

nä jag vet, men just denna tjejen e ingen höjdare (än!), då hon e ganska ny. MEN ABSOLUT måste man lära sig att röntga men kan man inte göra det på lite "lättare" alternativ.. just en hd/ad röntgen e ju ganska svår, utan hjälp.. Sen säger jag inte emot-på många ställen är djursjukvårdarna bättre!

men jag vet att min vet är skitduktig på att få hunden rätt i vanliga fall, men svårt med en som e trött på att ligga på bordet efter 1½timme..

men okej, det va intr att dom skickar tillbaka för det har jag aldrig hört innan, tack för infon! kändes bra att veta!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Redfox
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 879
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 552
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp