SpanskaLoppan
Trådstartare
För ett tag sedan hade jag en tråd här på Hund där jag bad om råd om hur jag skulle bete mig vid hundmöten med min tik som blivit påhoppad, osäker och därför aggressiv.
Vi hade kommit så långt! Vi kunde möta en annan hund på 3-4 meters avstånd utan att min reste ragg, morrade och gjorde utfall. Jämfört med tidigare när hon gjorde utfall mot hundar 200 meter bort.
Nu kunde jag t.o.m bara säga "Nej, kom så går vi" så följde hon med utan att jag behövde släpa med henne.
Men igår på sista kvällsrundan vid 21 var det dags igen
Hörde några småtjejer ropa och så kom det en hund springande. Jag ställde mig framför Lily och försökte få den andra hunden att låta bli oss men det hjälpte inte. Den lyckades ta sig fram till Lily och så blev det ett jäkla liv på bägge hundarna(inga skador). Jag fick tag i nackskinnet på hunden och slet bort den och fick mig ett bett i handen som tack för besväret. Tacka vet jag tjocka skinnhandskar!
Förmodligen hade hunden smitit ur trädgården, jag fick det intrycket.
Men nu är jag så jäkla besviken, ledsen och smått förbannad. Antagligen gick 3 månaders träning rakt åt pipsvängen igår, jag får se hur det går att möta främmande hundar nu på morgonrundan.
Och jag som ska fira jul med mamma, hennes särbo och särbons låtsasdotters hund. Vilket läge
Vill väl inget speciellt med tråden, behövde bara få skriva av mig lite och få ut all besvikelse... Tur att Buke finns
Vi hade kommit så långt! Vi kunde möta en annan hund på 3-4 meters avstånd utan att min reste ragg, morrade och gjorde utfall. Jämfört med tidigare när hon gjorde utfall mot hundar 200 meter bort.
Nu kunde jag t.o.m bara säga "Nej, kom så går vi" så följde hon med utan att jag behövde släpa med henne.
Men igår på sista kvällsrundan vid 21 var det dags igen
Förmodligen hade hunden smitit ur trädgården, jag fick det intrycket.
Men nu är jag så jäkla besviken, ledsen och smått förbannad. Antagligen gick 3 månaders träning rakt åt pipsvängen igår, jag får se hur det går att möta främmande hundar nu på morgonrundan.
Och jag som ska fira jul med mamma, hennes särbo och särbons låtsasdotters hund. Vilket läge
Vill väl inget speciellt med tråden, behövde bara få skriva av mig lite och få ut all besvikelse... Tur att Buke finns