Jag känner igen dina symptom men det behöver ju inte vara samma...
För min del började det med en öm känsla, sedan ont. Tredje tån var värst.
Kan bli som nervsmärtor och jag kan inte trampa ned foten då, utan gå liksom lite på utsidan (höll på så i ett par år ). Det kunde även kännas stickande, eller bara ömt. Bra var den i alla fall inte.
Högklackat (som jag har gått mycket i) gick fetbort och även skor med tunn sula. Muckboots var skönt att ha hemma, även mitt i sommaren (tjock neoprensula)!
Var hos min naprapat och han tog sig en titt och rekommenderade att jag träffade deras ortopedtekniker.
Mina ligament hade "gett sig" och framför allt tredje tån hade "ramlat" ned. Foten har alltså kollapsat en smula.
Mina fötter gjöts av och sulor gjordes. Wow! Vilken effekt. Har inte haft bekymmer sedan dess. Det kostade 900 för formen och är det 800 per par jag betalar? Min försäkring täckte själva gjutandet.
Jag skulle rekommendera att du ber att få ett par tunna sulor med. De vanliga går inte att få i ett par vardagsskor.
Sedan har jag börjat köpa 1/2 - 1 storlek större skor för att få gott om plats för mina sulor, har tre par för enkelhetens skull.
Ska jag på fest, kan jag numera använda festskor utan problem.
Fram till att du kommer iväg, kanske du ska svänga förbi något apotek och inhandla tjocka gelsulor för att lindra symptomen en smula.
Lycka till!
Vart gjorde du sulorna nånstans? Vad det en hemförsäkring som täckte eller va va det för nåt?