I oktober förra året började jag få problem med min ena fot. Varje gång jag tränade gjorde det ont i högerfoten längst fram, så pass att en tå började domna och jag haltade ifrån varje pass. Sedan dess har jag börjat få ont i foten vid andra tillfällen också - när jag stått mycket en dag eller om jag gått mycket. Att gå i högklackat är uteslutet.
För några veckor sedan gick jag motvilligt till vårdcentralen för att försöka reda ut vad fotvärken beror på. Fick träffa en mycket sympatisk läkare som konstaterade att min rygg är rak och fin etc etc och så remitterade han mig till röntgen och sjukgymnast. Han gav mig också en salva som jag skulle prova i tio dagar vilket jag pga stress helt och hållet glömt bort.
Idag var jag hos sjukgymnasten som böjde och klämde och hade sig och som också hittade exakt var det är jag har ont: i typ tåbenet (?) i min fjärde tå. Det är helt uppenbart där smärtan sitter. Hade jag inte sett mina röntgenplåtar hade han varit säker på att jag hade en fraktur - vilket jag alltså inte har. Min fot är det noll fel på enligt röntgen.
Sjukgymnasten hade noll tips till mig förutom att jag inte ska träna som jag gör (fastän jag då alltså slutat träna för två månader sedan pga smärtan) och att jag ska låta foten vila ett tag. Han tycker inte att det verkar vara nån inflammation. Jag känner mig genomledsen eftersom jag sitter här med en jävla fot som krånglar men med noll energi till att försöka hitta vad felet är. Jag vill bara kunna träna
.
Så till frågan: vad gör jag? Vart går jag? Jag var helt hundra på att sjukgymnasten skulle säga att jag står si och så fel och ska göra a och b övnings så blir det bättre. Så blev det tyvärr inte
.