Så tämjde hunden oss människor

Sv: Så tämjde hunden oss människor

Aha....nu klarnar bilden!
Har länge anat att min hund manipulerar mig på något sätt :o
Helt seriöst....jag är lydigare än han!
Jag köper och bär hem leksaker, blandar ihop hans mat, gosar med honom när han vill, leker med honom när han vill. När vi ska gå ut och gå så är det jag som går och hämtar hans koppel...inte han. Jag tom klär på han grejerna!!

Han däremot lyssnar lite som han vill när jag ber om något.

Smart rackare :cautious:

Det är väl självklart att dagens hundar har precisa instrument för att läsa oss människor

Vi har ju avlat på individer som passar oss, och endast de som vi trivts ihop med eller jobbat bra ihop med har överlevt.

fast det är ju lika fascinerande varje gång man ser eller märker det.

Hur var det nu...

"Det tog min hund fem minuter att trana mig... nu ett ar senare kan han sitt"...

;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Övr. Hund I en tråd om hundar som klippte katter, framkom att flera användare ansåg att även familjens egna katt var ett "naturligt bytesdjur" för...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 168
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare