T
Tebazz
Hade ute en hovvårdare härom dagen till min häst. Hon sa att hans strålar är angripna av svamp, och han kommer ömma mycket om det inte årgärdas. Antagligen har han svamp i magen, och får för mycket socker i fodret.
Finns det något kraftfoder med väldigt lite socker i? Nu på sommaren är det ju rätt lugnt eftersom han går på bete men vill gärna ge honom belöning när vi vart ute och ridit. Just nu får han bara botten på ett litermått, med havre, ca 2 tuggor kanske.
Men vintern fasar jag mest för, vad tusan ger man honom då?
I vanliga fall på vintern får han detta:
Hösilage
Havre
Betfor
Olja
Glycosamin
E-vitamin
Linfrö
Förstår att den största boven är betforn, och det kan jag utesluta utan problem. Men havren, min lilla skrutt älskar havre. och att bara ge honom hö känns lite väl lite, då han till vintern ska vara i hård träning.
Några tips någon?!
Finns det något kraftfoder med väldigt lite socker i? Nu på sommaren är det ju rätt lugnt eftersom han går på bete men vill gärna ge honom belöning när vi vart ute och ridit. Just nu får han bara botten på ett litermått, med havre, ca 2 tuggor kanske.
Men vintern fasar jag mest för, vad tusan ger man honom då?
I vanliga fall på vintern får han detta:
Hösilage
Havre
Betfor
Olja
Glycosamin
E-vitamin
Linfrö
Förstår att den största boven är betforn, och det kan jag utesluta utan problem. Men havren, min lilla skrutt älskar havre. och att bara ge honom hö känns lite väl lite, då han till vintern ska vara i hård träning.
Några tips någon?!