Så här tycker Sporthästen.se om rollkur

Sv: Så här tycker Sporthästen.se om rollkur

Det är så himla otäckt med nätet. Man läser en artikel, och kommentarer.
Sen är allt borta. POFF!

Hade inte Gunnar publicerat den här komentaren hade jag trott att jag hade drömt alltihop.

(Sporthästen)
En läsare tycker att verkar som om Sporthästen.se står bakom ryttare som använder rollkur och frågar: "Står ni för rollkur som träningsmetod?”

Här är svaret. Försök att läsa hela och läs noga.

Läs mer...

Tydligen brukar Sporthästen ändra sina länkadresser. Men jag har inte tid att leta reda på artikeln nu men den borde finnas på deras sida nånstans...

Den artikeln hade jag velat läsa men varför är den borta? *hmm*:confused:

Sporthästen.se skriver att artikeln togs bort på grund av att det kom för många [negativa] kommentarer.

Artikeln gick ungefär ut på att eftersom det finns så mycket lidande i tredje-världen så är några hästar som "får böja på halsen" inget man skall bry sig om.

Inte så genomtänkt kanske. Vad jag såg var det inte så många kommentarer. Däremot var skrivna ganska bitande, utan att på något sätt vara otrevliga eller oförskämda.

Den artikeln hade jag velat läsa men varför är den borta? *hmm*:confused:

De insåg nog inte att opinionen vänt

De skriver att "tekniken inte klarade rollkursdebatten" och ber om ursäkt
På det försökte jag svara att det kanske inte var rollkursdebatten det handlade om i sig - utan deras snaskiga rubriker

ja alla försöker ju mörka mer eller mindre snyggt när de gjort bort sig

Men igentligen, va spelar det för roll vad en journalist på en hästtidning tycker om något.
Det är trots allt inte det som är journalistens uppgift, dennes uppgift är att förmedla vad som sker i världen...Dvs. vad de kända ryttarna gör och inte gör..

Sporthästen verkar ju inte vara så mycket mer än en oproffsig skvallerblaska.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 796
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
  • Artikel Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
2
Svar
38
· Visningar
4 343
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV