Så gör man inte!!

BuenoBull

Trådstartare
Under natten/morgonen till idag har en av skolans kaniner blivit stulna! :mad: Det var tydligen några djurrättsaktivister som var på besök på vår skola i helgen så de är misstänkta. Varför lärarna var ganska så säkra på att den var stulen är att någon försökt göra så att det ser ut som den hade rymt. Men om man är van vid kaniner så vet man nog hur det ser ut när de rymt. Oftast vet inte såna personer heller hur man tar hand om djur utan bara släpper dem för att de tycker det är rätt. Nu är djurlagslärarna väldigt oroliga över den lilla 3-åriga kaninen som har varit på vår skola sen liten bebis. :( Fy f*n för såna människor!! :mad: Usch!

Sv: Så gör man inte!!

Ursh har hört våra lärare berätta om när skolan hade illrar i en utebur på sommaren. Det kom dit någon gång på gång och dödade de. Efter att kanske fyra stycken blivit ihjälslagna eller hur de nu blev dödade så gav skolan upp och slutade ha illrar och slutade ha något djur ute alls.

Fyfan rätt utsagt, att det ska behöva vara så!! Helt sinnessjukt! Ååhh... såna människor borde inte få finnas.

Nej... Och sen fick min kompis två av sina fyra marsvin som var ute sina nackar vridna och laggda på rad med burdörren stängd... :mad:

Förstår mig inte på människor som gör så. Dom hävdar att dom vill djurens bästa och vad gör dom? Släpper ut dom och låter dom sakta försvinna... :mad:
Usch usch usch för såna människor.
Hoppas ni hittar ninisen!

Har den verkligen blivit stulen då? Varför isf bara en?

Modig_Korn skrev:
Ursh har hört våra lärare berätta om när skolan hade illrar i en utebur på sommaren. Det kom dit någon gång på gång och dödade de. Efter att kanske fyra stycken blivit ihjälslagna eller hur de nu blev dödade så gav skolan upp och slutade ha illrar och slutade ha något djur ute alls.

Just av denna anledning hade vi hänglås på vår utebur (i vilken vi hade kaniner).

Jag är väldigt tveksam till att det varit några "djurrättsaktivister" ifall de bara tar en kanin och försvinner.

Albatross skrev:
Just av denna anledning hade vi hänglås på vår utebur (i vilken vi hade kaniner).

Grejen är ju bara den att det inte är så svårt att knipsa upp lite nät... det går i princip med en sax... :(

Usch vad hemskt!!! De kan ju tänka med hjärnorna!!!!!!!!! :mad: :cry:

BadbrudenXS skrev:
Har den verkligen blivit stulen då? Varför isf bara en?

Det vet jag inte, har inte sett det själv, men lärarna tyckte att det såg arrangerat ut. Dvs. det såg ut som att någon hade släppt ut kaninen i protest och sedan gjort det så att det såg ut som den hade rymt. :(

Tigertofflan skrev:
Jag är väldigt tveksam till att det varit några "djurrättsaktivister" ifall de bara tar en kanin och försvinner.

Jo, jag tänkte också på det men det kanske var som en protest, jag vet inte :confused: Men det var vad vår lärare sa.

Linn_89 skrev:
Grejen är ju bara den att det inte är så svårt att knipsa upp lite nät... det går i princip med en sax... :(

Usch vad hemskt!!! De kan ju tänka med hjärnorna!!!!!!!!! :mad: :cry:

Jag vet och av denna anledning hade vi byggt buren själva efter egna ritningar: först en stomme av kompostnät, därefter satte vi minknät på både insidan och utsidan av "kompostnätsburen". Den blev riktigt fin buren, även om det var ganska mycket jobb med att bygga den (och riva den, för när den sista kaninen dog, stod vi inte ut med att se buren stå tom, så allt revs och kördes till tippen).

Visserligen skulle man kunna klippa upp ett hål även i denna konstruktion, men för det första skulle det krävas ordentliga verktyg och för det andra skulle det ta lite tid (och eftersom vi hade buren i vår trädgård, nära huset, hoppades vi på att hunden skulle höra dem och börja skälla). Men visst, jag håller med att man inte kan försäkra sig helt mot tjuvar, enda sättet är väl att ha kaninen inne i huset.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 950
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 591
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar