Så..... Elit-loppet då...?

_carmenzita_

Trådstartare
Vad tyckte ni? trodde ni på Steinlager eller på Gidde? Jag trodde nog på Steinlager men hoppades allt vad jag kunde på Gidde...

lite snöpligt med omstart :smirk:

Sv: Så..... Elit-loppet då...?

Gidde skulle ju vunnit så klart! :love:
Men hellre Steinlager än nån fransos eller dylikt. ;)
Både Gidde och Steinlager såg ruggigt fina ut, synd att Gidde inte orkade till slut.
Det ska bli spännande att höra vad alla som var där har att säga om saken när de kommer tillbaka.
(jag är, som varje, år lika avundsjuk att det inte är jag som står där och hejar och skriker. :angel: )

GRATTIS NORGE!!! :bow: :bow:

//MDusty

Synd att Gidde inte vann, men ändock så är steinlager svenkuppfödd... jag avundas allitd ägarna/tränarna så får stå där och kvalat in sin häst till elitloppet :bump:

jag ahe hoppats scarlet skulle få revanch men försto att steinlager skulle vinna :angel:

Steinlager var ju steinklar, hela vägen! Kul att Giant Diablo kom 3a, det tycker jag var skitstarkt!

Självklart hejade jag stenhårt på Gidde. Men nånstans såg jag att det var Steinlager som skulle stå i vinnarcirkeln. Sen gjorde Gidde och dessutom Diablo bra lopp. Men jag kände nog på mig att Steinlager skulle vinna i år.

Hur grymt som hellst att uppleva på plats, montéloppet :bow: , Torvald Palema(1.03-300meter!!!!!! :o ) Järvsöfaks :d , och alla internationella hästar... och ELITLOPPET, Steinlager...vilken häst!!! :love:

Jag som inte är så insatt i travet höll en tumme för Giant Diablo..
Tyckte att det var bra gjort av den att komma 3:a. Den var väl inte så rutinerad i dessa sammanhang?

Annars så gillade jag den store hästen som såg "lite full" ut. Som den vinglade sig igenom loppet..(minns inte namnet, men den var fransk)

Den var elegant tyckte jag. Vilka mäktiga kliv den hade.
Sen om det är bra eller dåligt inom travet, det vet jag inte.

Det måste vara underbart att rida montélopp en sådan dag.

Jag ville helst att Gidde skulle vinna men Steinlager var ju bra.

Grängesberg skrev:
Jag som inte är så insatt i travet höll en tumme för Giant Diablo..
Tyckte att det var bra gjort av den att komma 3:a. Den var väl inte så rutinerad i dessa sammanhang?

Annars så gillade jag den store hästen som såg "lite full" ut. Som den vinglade sig igenom loppet..(minns inte namnet, men den var fransk)

Den var elegant tyckte jag. Vilka mäktiga kliv den hade.
Sen om det är bra eller dåligt inom travet, det vet jag inte.

Det var nog ILSTER D'ESPIENS* (FR) kusken satt och böjde honom hela tiden så att han inte lade sig på bettet, därav vingel-grejjen ;) Men vilket steg det var i hästen! Bevare mig!!! :love:

Det här var nästan snygast!!! :love:
CriksHurricanekurv4ML.jpg

En liten fråga till bilden...
Vart sitter den övre tygeln fast och varför?
Jag är inte ett dugg insatt i monté men man lär så länge man lever. :bow:

//MDusty

Jag satt o funderade på detlite oxå, men det bör vara i spärr-grimman, trodde jag var den enda som brukade höra så :D Men nu när världens bästa ryttare oxå gör så är man lite stolt :o ... Har det för att få bättre styr på huvudet, vissa blir lite lugnare, och på sånna som har sido-stång kan jag sätta på det på.. Varför Philippe hade det vet jag inte... :bow:

Tio tecken :D

Senast ändrad av en moderator:

*lånar knappen*

Jag tycker det är intressant att se att alla hästarna i finalen utom Giant Diablo gick med skor runt om… :angel: Enligt travsport.se… :devil:

Jag ville egentligen att Scarlet skulle vinna, iaf komma till final, men trodde väl inte innerst inne att det skulle gå.
Tur att ingen fransman vann iaf., jag tycker att de ofta tappar alla hämningar på upploppen och driver som om de förlorat förståndet.

burton skrev:
Jag ville egentligen att Scarlet skulle vinna, iaf komma till final, men trodde väl inte innerst inne att det skulle gå.
Tur att ingen fransman vann iaf., jag tycker att de ofta tappar alla hämningar på upploppen och driver som om de förlorat förståndet.

Jag undrer om det inte är dax med ett HB på Scarlet.. han har väl endå alla symptom :(

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: Pegasus63
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 799
Senast: mamman
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 549
Senast: Tuggben
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 352
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)