Så..... Elit-loppet då...?

Sv: Så..... Elit-loppet då...?

Det har de säkert tagit för länge sen.Men resultatet är nog en väl bevarad hemligehet...

Lines skrev:
Det har de säkert tagit för länge sen.Men resultatet är nog en väl bevarad hemligehet...

Med tanke på hur han vek ner sig på upploppet kanske det är dax för en välbehövlig vila.. jagtycker så synd om honom o Tarzan... Scarlet showade så fint i värmningen :love:

Han e såfin....

ScarletKnight_16.jpg

Jag höll alla mina tummar (dvs. 2 :D) för Gidde

Men roligast av allt var att hemmatränaren med sin häst, Max Flukt, sprang o vann Hanoverloppet :bow: :bow: :bow:

CHACARO AHIJUNA Så synd att han inte fick visa vad han kunde-jag tror han hade kunnat sätta bra färg på loppet
GIDDE PALEMA Att som tioåring vinna ett försök till elitloppet är en stor prestation...han behöver inte skämma för sin prestation i finalen heller
PRIME PROSPECT Efter Pickaflick-skandalen borde väl inte Solvalla bjuda in herr Ehlert igen...
DIGGER CROWN ;Gör som oftas ett gott dagsverke.Var det balanseringsändringarna som kostade 2:a platsen i finalen?
KART DE BAUDRIRIE ;Nej,han hade inte hittat tillbaka till formen
LOVE YOU ;Loppets stora besvikelse...
TSAR DÍNVERNE;Inte lätt att ta nåt ute i trejdespår-men RB är besviken,och jag håller med han.
GIANT DIABLO ;KAn vara vinnaren 2006!
CIVLI ACTION ; Klart gdk. i försöket och gjorde sig förtjänt av sin plats i loppet
STEINLAGER ;Bara bäst
NAGLO ;Är det så kul att vara med i Elitloppet fast man inte har en häst som är i form för det?
VÄSTERBO DAYLIGHT; Var det sista kaputlet i sannsagan igår?Jag gissar hon går till avel nu
GIANT SUPERMAN ;gjorde två femstjärniga insatser.Han har skaffat sig en plats i världseliten.
SCARLET KNIGHT ;tyvärr Stefan,festen är nog över nu...
ILSTER DÈSPIENS ;Han såg ju inte ut att vara inkörd,eller så var det kusken som inte kunde köra :angel: .Men springa kunde han :)
CLASSICO MERETT ;Flagghäst från hopplöst läge....

Senast ändrad:

antiloop8 skrev:
Jag höll alla mina tummar (dvs. 2 :D) för Gidde

Men roligast av allt var att hemmatränaren med sin häst, Max Flukt, sprang o vann Hanoverloppet :bow: :bow: :bow:

Men den hästen var väl endå brutal.. hur orkar han? :bow:

*lånar knappen*

Jag hoppades på Giant Diablo :love: men trodde på Steinlager. När han fick spår ett kändes det hela rätt avgjort... Men Steinlager ska ha all heder, han gjorde två kanonlopp! :bow:

Synd att Chacaro Ahijuna inte fick visa vad han gick för, tyckte att han såg helläcker ut efter galoppen! Förövrigt blev jag helkär i Ilster d' Espiens, Vilken SNYGGING! :love: :d
Olimede gick inte heller av för hackor... ;) Jag tyckte inte att jag fick göra annat än att sitta o bläddra i programmet för att se vilka alla snyggingar var!
:D

Bertuzzi verkade väldigt stressad :( . Publiken?

*knapplån*
Jag trodde stenhårt på Love You säker på att han skulle ta sig till final :(
Trodde att Gidde Å Stainlager skulle köra slut på varandra å så är det Stainlager som kör slut på alla :D Grattis Norge, we will be back ;)

*knapplån*
jag var där , :D Det var jättekul !! satt med min kompis på det där staketet vid vinnarcirkeln ! nån som vet var jag menar ?
hade jävla tur asså, det var en jättebra plats och jag och min kompis såg allt och fick finfina bilder ! :D

Tkr absolut att rätt häst vann , annars skulle han ju inte vunnit ;)
Steinlager körde in på banan som en vinnare och sen så var det nästan avgjort. Trots det hoppades jag på Åke och Gidde men Norge har ju faktiskt inte vunnit på 18 (?) år så.
GRATTIS NORGE! :banana: :bump: :)

Innan Rex Rodney vann 1986 så hade väl Norge aldrig vunnit Elitloppet.....

jag hoppades på Gidde men som alla andra skrivit, man såg att Steinlager var den nya stjärnan, och precis som Lines skrev,Giddes prestation var inte fy skam, att som tioåring vara med i Elitloppet är starkt!

Senast ändrad:

Så himla kul att Steinlager vann!! :love: :bow: :banana: :bump:

Känns bra att norrmännen kommer och sätter färg på travsporten,med kusk som har solsken i blicken..... :D

Att sedan Giant Superman vart 2:a var ju en riktig höjdare,fram för unga hungriga svenska tränare!!! :bow: :banana: :bump:

För övrigt längtar man bara till sista helgen i maj nästa år.... :cry:

linafina skrev:
Det måste vara underbart att rida montélopp en sådan dag.

Jag ville helst att Gidde skulle vinna men Steinlager var ju bra.

Ska bli så himla kul och se på söndag om det blir repris eller om det finns nån som vågar utmana världens bästa monté ryttare Philippe :banana: :bump: :banana: :bump:

Eskilstuna

Zindy16 skrev:
Gidde såklart :love:
Varför omstart? såg inte loppet

Flertalet hästar var för dåligt "anslutna" bakom startbilen. Verkligen pinsamt! Å folk som klagar på omstarter i monté :devil:

Jag trodde hela tiden på Steinlager men hoppades på Scarlet Knight.

Max Flukt är sanslöst bra. Vi tänkte åka ut o hälsa på honom någon dag men som läget är nu så är de nog lite trötta efter all uppståndelse. Men så fort det har lagt sig ska vi åka dit o hälsa på :)

antiloop8 skrev:
Max Flukt är sanslöst bra. Vi tänkte åka ut o hälsa på honom någon dag men som läget är nu så är de nog lite trötta efter all uppståndelse. Men så fort det har lagt sig ska vi åka dit o hälsa på :)

Du får fråga vad dom har gjort med hästen, den gick juh som ett skållat troll... Var länge sen man såg nått sånt, världsklass! :bow:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: Pegasus63
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 799
Senast: mamman
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 549
Senast: Tuggben
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 352
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sötpotatis
  • Pizza (hemgjord)
  • Vinterföräldrar 24/25