Sv: S k öppet ridhus-något som byggt detta??
Kommer när det blir klart!
Bilder
Kommer när det blir klart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bilder
Varför ett isolerat? Blir ofta bara problem då man tar hästarna till och från ridhuset då det är kallt ute.
Håller på att bygga stall med sådan sida
Yr det verkligen in snö? Hm... det står ju att det inte ska regna in, trodde det var samma med snö. Kanske kan man ta den där grövre varianten som är 94% vindtätt - det kanske står emot snö bättre också?dom har ett sånt på en av klubbarna där jag har tränat mycket.
Fördelarna är enorma på sommaren, det blir mycket svalare och inte lika dammigt.
Nackdelarna är att det yr in mycket snö på vintern som gjorde att banan blev stenhård på vissa ställen
JAG VILL SE BILDER!!
I stallet där min häst bor finns det ett sådant ridhus. Klicka runt lite för bilder, det går inte att direklänka till rätt bild. Ska leta bland mina bilder om jag har några.
http://www.otter-creek-ranch.de/index.htm
Fast om du vill ha hela kortsidor eller inte beror väl på vilket håll vinden ligger på mot? Oftast så blåser det som mest från ett visst håll. Om det är då långsidan som får ta den värsta smällen spelar det då någon roll om kortsidorna är hela?
Mvh
Tora
Vindnät ska ju dock enligt de två lev jag varit i kontakt med vara mycket stabilt mot vind men jag vet ju inte alls själv hur det är att rida i, vore intressant att prova först.
I slutändan kanske det slutar med att man bygger ett helt traditionellt ridhus i alla fall det finns ju en viss huvudsak med ridhus och det är ju dels inomhus faktorn och ett bra underlag som inte fryser.